Tým prvým je čo najefektívnejšie využitie parkovacích miest. Kľúčové je, aby zaberali čo najmenej miesta. Budúce inteligentné mestá totiž počítajú s postupným zvyšovaním zelených plôch a znižovaním počtu automobilov v osobnom vlastníctve.
Druhým pilierom je vyberanie poplatkov za parkovanie a rôznych daní súvisiacich s vlastníctvom automobilu. Aj v tomto pomôžu nové technológie ako sú povedzme inteligentné platby prostredníctvom aplikácií. Tretím pilierom sú zariadenia v parkovacích priestoroch, ako sú nabíjacie stanice pre elektromobily, kamery či rôzne bezpečnostné prvky.
„No a štvrtým pilierom je snaha o zníženie používania osobných automobilov v úsilí o zlepšenie životného prostredia. K tomu môžu pomôcť aj zamestnávatelia napríklad tým, že nebudú svojim pracovníkom ako benefit poskytovať služobné vozidlo, ale im preplatia náklady na verejnú dopravu,“ pripomenul pre HN Arjen ´t Hoen, zástupca riaditeľa Holandského inštitútu pre analýzy dopravnej politiky. Nobbe aj ´t Hoen boli medzi spíkrami podujatia Smart Mobility, ktoré zorganizoval Inštitút moderného spotrebiteľa spolu s veľvyslanectvami Holandska a Spojených štátov.