TASR - Marko Erd
StoryEditor

D1: križovatka Triblavina

09.07.2018, 13:02
Projekt má nahrávať developerom.

Problémy: zmena projektu, aktivisti
Odhadované meškanie: tri roky
Vplyv odvolaní na meškanie: veľký

Plány s diaľničnou križovatkou sa už od začiatku nesú v znamení sporu medzi rezortom dopravy a aktivistami z Občianskeho združenia Triblavina.

Tým sa nepáči, že rezort dopravy upustil od svojho pôvodného plánu rozšíriť diaľnicu D1 o kolektory.

Rozhodnutím stavať križovatku vraj kompetentní nahrávajú developerom.

„Všetky navrhované napojenia boli v tejto oblasti nahradené jediným – križovatkou Triblavina, ktorá je umiestnená v rozpore s normami a v srdci územia, ktoré patrí spoločnosti Starland Holding,“ tvrdí občianske združenie.

Spomínaná spoločnosť totiž neďaleko križovatky plánuje stavať obytno-logistický projekt Park City. Triblavina sa mala začať stavať začiatkom leta, v súčasnosti sa čaká na vyhodnotenie námietok aktivistov.

Výstavbu podľa ministra dopravy Érseka posunuli asi o tri mesiace.

01 - Modified: 2024-11-15 12:28:27 - Feat.: - Title: PS sa domnieva, že rezorty dopravy a obrany plánujú časti diaľnic a železníc stavať v utajenom režime 02 - Modified: 2024-11-11 15:35:20 - Feat.: - Title: Okrem budov sa stavia aj najmenej diaľnic. Prepad je väčší, než sme očakávali, hovorí šéf stavbárov 03 - Modified: 2024-10-13 11:36:06 - Feat.: - Title: Železnice verzus diaľnice. Komu štát na budúci rok pošle viac peňazí a ktoré projekty dostanú prioritu? 04 - Modified: 2024-09-19 11:04:09 - Feat.: - Title: V auguste sa na elektronickom mýte vybralo takmer dvadsať miliónov eur 05 - Modified: 2024-08-19 17:39:39 - Feat.: - Title: Machala ako jednotka, Karas o chybe Suska a tento rok nula kilometrov diaľnic (Brífing HN)
menuLevel = 2, menuRoute = focus/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = focus, homepage = false
21. november 2024 17:49