Pozdĺžne usporiadané sedadlá sú do oblúka. Výskumy ukázali, že sa cestujúci v tomto usporiadaní cítia lepšie.Rosťa Jančar, Technet.cz
StoryEditor

Budú sa cestujúci aj počítať?

04.05.2018, 00:00
Trasy sa budú prispôsobovať aj potrebám cestujúcich.

Na hlavných linkách zostanú dané trasy, aktuálna ponuka ovplyvní ich interval, veľkosť vozidiel a to, či bude napríklad na konkrétny spoj treba nasadiť električku s jedným alebo dvomi vozmi.

Flexibilnejšie budú nadväzovacie linky, kde by sa mohla i trasa prispôsobiť potrebám cestujúcich.

V neposlednom rade potom rozvoj autonómnych vozidiel umožní rozšíriť mestskú dopravu i do miest, kam dnes pravidelné spoje pre nízky počet cestujúcich nezachádzajú, pretože sa to dopravcom neoplatí.

Prvým krokom je podľa Morysa vybavenie skoro sedem desiatok spojov elektronickými počítadlami počtu cestujúcich.

Takto získané údaje pomôžu dopravcom s rozhodnutím, či na trase nasadiť viac vozidiel alebo sa ich počet naopak zníži.

Do budúcnosti by mali podobné počítadlá byť i na zastávkach, aby dopravcu upozornili na čakajúcich cestujúcich.

01 - Modified: 2024-11-21 18:45:10 - Feat.: - Title: Na mnohých miestach komplikuje dopravu poľadovica 02 - Modified: 2024-11-17 16:08:07 - Feat.: - Title: V noci bude uzavretá diaľnica D1 medzi Popradom a Mengusovcami aj tunel Bôrik 03 - Modified: 2024-11-16 16:34:00 - Feat.: - Title: New York spoplatní vjazd na Manhattan, má to zmierniť dopravnú záťaž. Donald Trump je proti 04 - Modified: 2024-11-14 13:57:30 - Feat.: - Title: Časť diaľnice D1 v Bratislave čoskoro úplne uzavrú: NDS už chystá prepojenie kľúčových úsekov (veľký prehľad) 05 - Modified: 2024-11-13 07:31:56 - Feat.: - Title: Cesta pri Párnici je po vážnej dopravnej nehode už čiastočne prejazdná
menuLevel = 2, menuRoute = focus/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = focus, homepage = false
22. november 2024 01:45