Písal zdrojové kódy, niesol zodpovednosť za vývoj a aktualizáciu softvérov. Kimbal mal pod palcom predaje a reklamu.
Biznis rástol veľmi rýchlo. O vstup do onlajn priestoru prejavili záujem nielen vydavateľstvá, ale i rôzne lokálne podniky. Kým predtým si ich záujemcovia mohlu nájsť maximálne na Žltých stránkach, nové technológie im umožnili využívať úplne nové možnosti a funkcie.
Prirodzene, firma bratov Muskovcov sa veľmi rýchlo dostala do hľadáčika záujmu technologických gigantov. Elon napokon v roku 1999 prikývol na ponuku spoločnosti Altavista, divízie veľkého počítačového koncernu Compaq. Zip2 zmenila majiteľa za 307 miliónov dolárov plus 34 miliónov v akciách. Elon mal len 28 rokov a v priebehu okamihu vstúpil do klubu multimilionárov zo Silicon Valley. On sám na obchode získal 22 miliónov dolárov. Hneď šiel do obchodu so superšportovými vozidlami a kúpil si auto McLaren F1, s ktorým jazdil vysokou rýchlosťou okolo Sanfranciského zálivu.
Keď sa neskôr Muska pýtali, prečo firmu Zip2 predal a neskúsil ju ďalšej rozvíjať, jeho smelá odpoveď mnohých zaskočila. „Stále ma frustrovalo, že táto firma nezmenila svet, len mierne vylepšila dejiny médií. Áno, mohol som ísť do dôchodku a kúpiť si tropický ostrov. Ale to bola malichernosť, nič pre mňa,“ vysvetľoval.
Po predaji Zip2 si bratia Muskovci lámali hlavu nad tým, čo ďalej. Elon si všimol, že kým ostatné segmenty sa vo svete internetu rýchlo udomácňujú, finančný sektor zostáva zaseknutý vo svojej konzervatívnej podobe. Inovácie s akýkoľvek využitím informačných technológií neboli takmer žiadne. Poslať peniaze od jedného človeka k druhému trvalo v dobe, keď si ľudia začali zvykať na prílev spravodajských informácií doslova v reálnom čase, jednoducho príliš dlho. Často trvalo týždeň, kým ste dostali od druhej strany poštou zaslaný šek, ktorý ste si následne nechali vyplatiť v banke.
Musk to chcel zmeniť. Vymyslel plán, ako spôsobiť revolúciu pri nakupovaní vecí aj zasielaní peňazí. Založil teda spoločnosť X.com. Tento predchodca dnešných moderných onlajn bánk priniesol medzi prvými možnosť elektronického transferu hotovosti.
V tom čase bojovala o miesto na trhu ešte jedna firma s podobným zameraním – Confinity. Do popredia sa už pritom dostával eBay, neskorší gigant v oblasti internetového obchodu. Confinity a X.com sa preto v roku 2000 spojili a vznikol internetový platobný systém PayPal. Ten umožnil prakticky okamžité odoslanie a prijatie platby.