StoryEditor

Aký je najmenší a najlacnejší model značky? Vyskúšali sme revolučný crossover Lexusu

27.10.2024, 00:00
  • Lexus priniesol pred niekoľkými mesiacmi svoju novinku LBX aj na slovenský trh, s pomerne priaznivou cenou.
  • Ide o najmenší a najdostupnejší model tejto japonskej značky, ktorým chce osloviť nových zákazníkov.
  • Pozreli sme sa na to, čo dokáže ponúknuť a či si aj vstupná brána do sveta prémie zaslúži nosiť znak Lexusu.

Získať na svoju stranu nový typ zákazníkov – najmä mladšiu klientelu a motoristov, ktorí hľadajú do rodiny aj menšie a tiež úspornejšie druhé vozidlo. Také sú ciele úplne nového modelu LBX japonskej automobilky Lexus, ktorá vo svojom označení ukrýva pomerne vystihujúce spojenie Lexus Breakthrough Crossover (v preklade „prelomový crossover Lexus“). Ide totiž o aktuálne jediný model s trojpísmenovým názvom, no je to tiež najmenší a rovnako tak najlacnejší automobil z dielne výrobcu.

Pri vývoji tohto kompaktného crossoveru kládol výrobca dôraz na preferencie, vkus a trendy v európskom regióne. LBX by mal byť teda do veľkej miery „upečený“ práve pre zákazníkov v Európe, čo by mohlo prispieť k jeho celkovému úspechu na tomto trhu. Plány automobilky sú v roku 2024 predať z novinky na starom kontinente 25-tisíc kusov, no či bude model naozaj tak revolučným ako jeho označenie, ukáže až čas a celkové čísla. Okrem európskeho trhu sa predáva už iba na tom domácom.

V redakčnom teste sme sa zamerali na to, aký potenciál japonská štýlovka má a či by to mohlo na prilákanie dostatočného počtu nových špecifických zákazníkov stačiť. Hoci stojí na totožnej podvozkovej platforme TNGA-B ako súrodenecká Toyota Yaris Cross, Lexus by mal ponúkať prémiovejšie vypracovanie a celkovo lepší jazdný pôžitok. Ako funguje a čo ponúkne v praxi?

Sympatická mestská strela

Dizajn je síce subjektívna vec, no ak vám náhodou nie je úplne „po chuti“ vzhľad ostatných lexusov v ponuke značky, práve nové LBX by vás mohlo osloviť – jeho tvary a špecifické dizajnové riešenia sú totiž odlišné než u súrodencov. Okrem toho, rozmery na úrovni 4 190 milimetrov na dĺžku, spolu so šírkou 1 825 milimetrov, výškou 1 550 milimetrov a rázvorom 2 580 milimetrov dokáže zaujať napríklad začiatočníkov a nežné pohlavie.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 82% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-06-02 12:19:08 - Feat.: 1 - Title: Prvá jazda s najpredávanejším crossoverom Toyoty. Modernizácia priniesla výkon i ticho 02 - Modified: 2024-04-19 09:05:00 - Feat.: 1 - Title: Absolútna dominancia Japoncov. Toto je 10 hybridov s reálne najnižšou spotrebou paliva 03 - Modified: 2024-03-30 23:00:00 - Feat.: 1 - Title: Kino, luxus a extrémne pohodlie? „Dodávka“ od Lexusu na trhu nemá konkurenciu 04 - Modified: 2024-02-03 23:00:00 - Feat.: 1 - Title: „Dinosaurus“ od Lexusu končí. Stelesnenie dokonalosti sme stihli zažiť na vlastnej koži 05 - Modified: 2023-11-27 15:17:47 - Feat.: 1 - Title: Lexus, ktorý predbehol trend. Zisťovali sme, ktorá verzia novinky dáva najväčší zmysel
01 - Modified: 2024-11-16 23:00:00 - Feat.: - Title: Nemusí zostávať iba v meste. Malá Toyota prešla náročným testom v chlade a kopcoch 02 - Modified: 2024-11-15 23:00:00 - Feat.: - Title: Toto sú najlacnejšie autá na slovenskom trhu. Na hranicu 10-tisíc eur rovno zabudnite 03 - Modified: 2024-11-15 11:51:25 - Feat.: - Title: HVO nafta môže zachrániť naftové motory. Dostupná je aj na Slovensku, pomôže na STK 04 - Modified: 2024-11-14 23:00:00 - Feat.: - Title: Na internát sa nedostali tisíce študentov. Koľko žiadostí odmietli najväčšie slovenské univerzity? 05 - Modified: 2024-11-15 00:05:59 - Feat.: - Title: Fotoaparáty z drahšieho modelu zabalili do menšieho tela. Vyskúšali sme krásnu Motorolu s prívlastkom Neo
menuLevel = 2, menuRoute = auto/testy, menuAlias = testy, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
17. november 2024 00:02