Dnes nesie meno Rafale francúzska stíhačka, ktorú si okrem domovskej krajiny objednal i napríklad Egypt, India alebo Chorvátsko. Ale nejde o prvé lietadlo tohto mena, už pred 1. svetovou vojnou sa na výrobe rovnomenného lietadla podieľal samotný Renault.
Aj vďaka motoru tejto francúzskej značky dosiahlo lietadlo v roku 1934 rýchlostný rekord vo svojej kategórii, úchvatných 445 kilometrov za hodinu. Po historickom mene teraz siahol Renault znova, a to pre automobil, ktorý mu má zlepšiť reputáciu a získať zákazníkov v segmente D, teda v strednej triede.
V rámci masívnej obnovy svojej modelovej palety Renault v posledných rokoch najviac investoval do segmentu nižšej strednej triedy, kde predstavil nové modely Megane, Scenic, Austral a Arkana, ktoré dopĺňa ešte hybridný Symbioz. O triedu vyššie potom zamieril sedemmiestny Espace. A vrcholom ponuky bude SUV coupé Rafale, píše iDNES.cz.
Slušné rozmery, dobrá priestrannosť
S Espacem má spoločné skoro totožné rozmery. Rafale má na diaľku 4,71 metra, Espace 4,72 metra. Podobná je aj šírka 1,86 metra oproti hodnote 1,84 metra a na výšku má 1,61 metra oproti 1,65 metra v prípade modelu Espace. Úplne rovnaký je rázvor 2 738 milimetrov, novinka má však širší rozchod kolies vpredu aj vzadu.
Zaujímavý je rozdiel v dizajne. Okrem toho, že Rafale má samozrejme odlišnú líniu strechy pri pohľade zboku, tak rozdielna je i predná maska. Hoci Espace bol uvedený nedávno, vyvinutý bol ešte v staršom dizajnovom jazyku, takže má komplikované svetlá v tvare písmena C, zatiaľ čo Rafale už má rovnako ako Clio alebo Scénic elegantné LED denné svetlá v tvare rozpoleného diamantu.
Zostáva vám 83% na dočítanie.