Ženevské výstavisko po prestávke opäť privítalo návštevníkov a fanúšikov automobilov. Naposledy sa jeden z najdôležitejších autosalónov sveta konal v roku 2019 a hoci v nasledujúcom roku 2020 bolo prakticky všetko pripravené na uskutočnenie ďalšieho ročníka, tesne pred štartom sa kvôli pandémii koronavírusu a opatreniam tamojšej vlády všetko zrušilo.
Niekoľko rokov bolo úplne ticho, následne sa toto podujatie presunulo do Dauhy a až tento rok sa konečne otvorili brány autosalónu aj na tradičnom mieste v Ženeve. Treba však dodať, že v podstatne skromnejšej forme, než tomu bolo v posledných rokoch pred pandémiou. Autosalóny však už celkovo nepriťahujú takú pozornosť výrobcov a ani návštevníkov, už ženevský autosalón v roku 2019 to bolo výrazne cítiť, dnes sa už premiéry presunuli skôr do online priestoru.
Jedným z mála modelov, ktoré svoj debut zažili práve na ženevskom výstavisku (kedy sa oslavuje 100. výročie tohto autosalónu), bol tento týždeň malý francúzsky elektrický hatchback Renault 5 E-Tech. Po niekoľkých upútavkách a únikoch prezradil konkurent britského Mini Cooper E a Fiatu 500e konečne aj oficiálne detailné technické parametre, píše TopSpeed.sk. V ponuke novinka nahradí Renault Zoe.
Plne elektrické retro
Novinka dostala modulárne šasi AmpR Small (predtým CMF-B EV), čím sa radí do rodiny elektrických platforiem vyvíjaných pod súhrnným označením Ampere. Čiastočne vychádza z CMF-B, ktorú má Clio či Captur, takže napríklad predná náprava je rovnaká, ale dostala riadenie s trochu pomalším prevodom v porovnaní napríklad s Meganom E-Tech a konštruktérom sa podarilo zmenšiť i polomer otáčania na 10,3 metra.
Zostáva vám 74% na dočítanie.