Na autosalóne Automobile Barcelona oznámila spoločnosť Seat svoj historicky najlepší výsledok za prvý štvrťrok v podobe operatívneho zisku 144 miliónov eur. Jej obrat mal pritom hodnotu 3,6 miliardy eur, čo predstavuje nárast o 48 percent oproti prvým trom mesiacom roka 2022. To sa podarilo podľa automobilky dosiahnuť vďaka jej novej značke Cupra.
Od uvedenia v roku 2018 táto značka predala vyše 300-tisíc automobilov, čím prekonala všetky svoje očakávania. Aj preto sa stále viac špekuluje nad budúcnosťou Seatu. Totiž, najskôr to vyzeralo tak, že Cupra bude „len“ akousi športovejšou divíziou španielskeho výrobcu. Aktuálne však už aj do Cupry prenikajú „bežné motorizácie“, čo vrhá otázniky na to, čo firma zamýšľa spraviť so Seatmi.
Po výstave v Barcelone to v každom prípade vyzerá, že značka ako taká neplánuje s automobilmi Seat skončiť. Ohlásila totiž modernizáciu modelov Ibiza, Arona a dokonca aj Leon. Ich smer však bude „zelenší“, aby Seat mohol do konca desaťročia vyrábať autá s plug-in hybridnými a efektívnymi spaľovacími motormi.
V redakcii sme otestovali práve model Leon od Cupry, ktorý mohol vzbudzovať svojím vybavením pod kapotou pochybnosti, o ktorých sme písali vyššie. Motorizáciou totiž spadá skôr do kategórie civilnejších áut. Aké máme z neho dojmy, to sa dozviete v nasledujúcich riadkoch.
Ostré hrany
Nová Cupra Leon nie je vycifrovaná bronzovými prvkami ako napríklad model Cupra Leon SP, ktorý sme v redakcii pred časom testovali. Nijako nám to neprekážalo, pretože v kombinácii s ohnivou červenou farbou by to nebolo až také výrazné. Na hatchbacku Leon nás totiž na pohľad zaujali úplne iné veci.
Zostáva vám 84% na dočítanie.