Plug-in hyhridy nie sú vždy práve najospevovanejšie. Často im totiž patrí nálepka čiernych oviec, ktoré sa napríklad umelo nachádzajú vo flotilách a majú za úlohu znižovať emisie. Bohužiaľ, často len papierovo, nakoľko plug-in hybrid má zmysel len vtedy, ak je nabitý. A vzhľadom na to, že je tu vo veľmi výraznej miere potrebná zodpovednosť vodiča, autá často chodia bez nabitia, plne zaťažujúce životné prostredie emisiami.
Najväčšou výhodou plug-in hybridov teda je, ak sa vedia rýchlo nabíjať a majú čo najväčší dojazd. A vedia, ako narábať so spotrebou, či už v rámci spaľovacieho ústrojenstva, alebo v rámci spotreby elektrickej energie.
Hneď na začiatku tak musíme povedať, že nápadné plug-in hybridné Audi A3 nás nezaujalo len svojou výraznou farbou, ale práve spotrebou, s ktorou doslova čarovalo. Ale poďme pekne poporiadku.
Dizajn
Z hľadiska dizajnu by menej skúsené oko malo problém spoznať, že v tejto Audinke drieme aj trochu elektriky. Vyzerá totiž takmer totožne ako jej kolegovia s výhradne spaľovacími motormi. Tí pozornejší si však všimnú až dvojicu dvierok, ktoré ukrývajú prístup k nádrži s benzínom – a ku konektoru Mennekes pre napájanie elektrickou energiou.
Audi tak pokračuje vo svojej elektrickej ofenzíve a okrem modelov A6, A7, A8, Q5 či Q7 sa pohralo s plug-in hybridnou verziou aj kompaktnejšieho kúska – A3. Na test sme pritom mali verziu Sportback, presnejšie s označením 40 TFSI e. Tá má totiž ešte silnejšieho kolegu, teda 45 TFSI e, ktorý prichádza s vyšším výkonom.
Zostáva vám 88% na dočítanie.