Keď sme dostali pozvánku na účasť na prvej domácej jazdnej prezentácii s úplne novým modelom EQS nemeckej značky Mercedes-EQ, ktorý bol už od úplného základu postavený i vyvíjaný ako výhradne batériovo poháňané vozidlo, nemohli sme odmietnuť. Práve spomínaná novinka sa totiž chystá zaradiť k tomu najlepšiemu a najluxusnejšiemu, čo si na dnešnom trhu s elektromobilmi môže náročný záujemca zaobstarať.
Po krátkej úvodnej prezentácii sme si prebrali kľúče a v kolóne piatich kúskov EQS vyrazili na cesty naprieč západným Slovenskom. Do rúk sa nám v úvode dostala zatiaľ najsilnejšia verzia s označením 580 4Matic a v priebehu zoznamovacej jazdy sme presadli i do slabšieho vyhotovenia 450+ s pohonom iba zadných kolies.
Potenciál zabaviť i upokojiť
Vlajková loď chce zaujať klientov najmä prvotriednym spracovaním, jazdnými vlastnosťami, technológiami a taktiež výkonom i viac než slušným dojazdom. Papierovo si model EQS 580 4Matic s až 107,8 kWh akumulátorom trúfa na 770-kilometrový dojazd na nabitie, podľa normy WLTP. Či sa to novinke v realite naozaj podarí, vyskúšame si až počas klasického týždňového testu, no po úvodnej aktivácii palubný počítač zobrazoval na plné nabitie akčný rádius iba zhruba 500 kilometrov.
Áno, je to o poznanie menej, avšak treba si uvedomiť fakt, že hodnota je kalkulovaná na základe predchádzajúcej jazdy – netrvalo teda dlho a už po niekoľkých kilometroch sa údaj začal približovať k hodnote okolo 600 kilometrov. Mimochodom, priemerná spotreba zahŕňajúca diaľnicu, mesto, dyna...
Zostáva vám 85% na dočítanie.