Elektromobilita sa chtiac-nechtiac dostáva do čoraz väčšej pozornosti a na automobilovom trhu dnes patrí tento druh pohonu k témam číslo jeden. Niet sa teda čomu čudovať, že zatiaľ čo v minulosti boli plne elektrické batériové autá skôr menších rozmerov a primárne slúžili v meste, v súčasnosti už nie je problém zaobstarať si elektromobil aj napríklad v podobe SUV alebo dokonca rodinného vanu.
Taký je i testovaný Mercedes-Benz eVito Tourer, priamy a tak trochu skromnejší súrodenec vyšperkovaného Mercedesu EQV. Zdieľajú totožnú techniku, no svojím zhmotnením sa upriamujú na dve odlišné skupiny zákazníkov.
Zatiaľ čo eVito je skôr pracant alebo voľba menej náročných, EQV už svojím vyhotovením siaha prevažne do luxusnej zóny. Aj napriek tomu má vo výsledku nemecká elektrická novinka stojaca „nohami na zemi“ čo ponúknuť.
Dostatočný výkon i komfort
O pohon prednej nápravy sa stará, ako sme spomínali v úvode, s EQV zhodná pohonná jednotka, a teda elektromotor s výkonom 70 kW (trvalý), respektíve v špičke až 150 kW. Krútiaci moment dosahuje 362 Nm a z úctyhodne veľkej 100 kWh batérie je možné využiť 90 kWh na zásobovanie energiou. Všetko sú to parametre, ktoré by vo výsledku nemuseli mať ani s pomerne ťažkým osemmiestnym vanom problém.
A je to skutočne tak. Vďaka okamžitému nábehu maximálneho krútiaceho momentu dokáže auto veľmi svižne a plynulo akcelerovať, problémy následne nenastali ani pri takmer plne obsadenej kabíne. Osadený elektromotor je dostatočne výkonný na to, aby bola jazda s modelom stále veľmi agilná bez ohľadu na zaťaženie....
Zostáva vám 85% na dočítanie.