StoryEditor

Ešte odvážnejšia hmotnosť: BMW predstavilo špičkovú M5 v rodinne zameranom balení

19.08.2024, 11:05
  • BMW M rozširuje ponuku vo vysoko výkonnom segmente a zároveň pokračuje v dôslednej elektrifikácii modelového radu 5 (M5).
  • Novinka BMW M5 Touring kombinuje špičkovú dynamiku na ceste aj na okruhu s variabilným vnútorným priestorom, ideálne pripraveným na každodenné úlohy, voľnočasové aktivity a výlety.
  • Už tretíkrát v 40-ročnej histórii majú zákazníci na výber dva karosárske varianty – sedan i kombík.

Premiéra úplne novej generácie ostrého BMW M5 na seba strhla obrovskú dávku pozornosti. Nejde pritom iba o samotný debut ikonického športovo-orientovaného zástupcu z dielne mníchovskej značky, ale aj o samotné parametre a koncepciu tohto vozidla. Legendárny model je totiž v najnovšom prevedení plug-in hybridom, rozhodne váhou nešetrí a zároveň ponúka brutálny výkon s horším zrýchlením než predchodca. 

To sú všetko informácie, ktoré vo výsledku rozdelili fanúšikov značky na dva tábory a zatiaľ čo jedny obdivujú technický pokrok a kvalitnejšie schopnosti vozidla, iní sú z mníchovského „ťažkotonážnika“sklamaní a vravia o vytrácaní sa typického charakteru tohto známeho zástupcu portfólia BMW M. Hmotnosť sa dostala až na úroveň 2 435 kilogramov, čo je o pol tony viac voči predchádzajúcej generácii.

Nech už máte názor na novinku akýkoľvek, možno vás poteší príchod priameho súrodenca – rodinného kombíku BMW M5 Touring. Ide o historicky tretiu možnosť v 40 ročnej histórii radu 5 od divízie BMW M, kedy si môžu zákazníci vybrať aj rodinne zameraný ostrý kombík. Ako už asi tušíte, rozhodne nebude podliezať klasické BMW M5 Sedan, naopak, pribral rovných 40 kilogramov a dosahuje tak vo výsledku závratných 2 475 kilogramov.

Viac priestoru, vyváženejší dizajn?

Samozrejme, kombík priamo vychádza z prevedenia sedan, zmeny sa udiali prakticky iba v zadnej časti, ktorá dostala nafúknutý kufor. Ten ponúkne zákazníkovi 500 litrov a zadné sedadlá delené v ideálnom pomere 40:20:40, pričom po ich sklopení sa využiteľný objem zvýši až na 1 600 litrov. Problémom by tak nemalo byť pobaliť sa na dovolenku alebo občas preniesť väčšie predmety, hoci základným objemom sa M5 Touring medzi rekordérov v kategórii kombíkov všeobecne určite radiť nebude (sedan má 466 litrov).

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 76% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-08-17 22:00:00 - Feat.: 1 - Title: Toto sú najdrahšie autá z pohľadu údržby, ukázala štúdia​. Nepripravení môžu zaplakať 02 - Modified: 2024-07-01 11:15:48 - Feat.: 1 - Title: Ťažkotonážnik z Mníchova: BMW predstavilo novú M5, ponúka vysoký výkon i hmotnosť 03 - Modified: 2024-07-26 12:00:00 - Feat.: 1 - Title: Revolúcia pre elektromobily? BMW má na dosah techniku s obrovským potenciálom 04 - Modified: 2024-08-01 09:00:00 - Feat.: 1 - Title: Ikonické Recaro zbankrotovalo. Výrobca asi najznámejších autosedačiek je na kolenách 05 - Modified: 2024-08-10 05:25:55 - Feat.: 1 - Title: Ceny stúpajú, predaje stagnujú. Toto sú aktuálne najpredávanejšie autá na Slovensku
01 - Modified: 2024-11-19 10:30:00 - Feat.: - Title: Toto bude záchrana Jaguaru po jeho klinickej smrti? Super-sedan príde v roku 2026 02 - Modified: 2024-11-18 10:30:00 - Feat.: - Title: Škoda prináša úplne novú verziu Enyaqu. Elektromobil cenou podlieza vlajkový Kodiaq 03 - Modified: 2024-11-16 23:00:00 - Feat.: - Title: Nemusí zostávať iba v meste. Malá Toyota prešla náročným testom v chlade a kopcoch 04 - Modified: 2024-11-15 23:00:00 - Feat.: - Title: Toto sú najlacnejšie autá na slovenskom trhu. Na hranicu 10-tisíc eur rovno zabudnite 05 - Modified: 2024-11-15 11:51:25 - Feat.: - Title: HVO nafta môže zachrániť naftové motory. Dostupná je aj na Slovensku, pomôže na STK
menuLevel = 2, menuRoute = auto/novinky, menuAlias = novinky, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
20. november 2024 19:00