Legendárne BMW M5 patrilo vždy k zaujímavým zástupcom na trhu. Dokázalo totiž ponúkať mimoriadne vysoký výkon, no zároveň pôsobilo stále pomerne elegantne a nesklamalo ani z pohľadu priestrannosti či každodennej praktickosti. Kvôli veľkosti nikdy nešlo o vyslovene na okruh stavané vozidlo, hoci nejaké to ostré kolo dokázalo bezproblémovo odjazdiť.
Keďže doba sa posúva a tlak na emisné limity zo strany EÚ silnie, rana elektrifikácie zasiahla aj ikonický nabrúsený sedan z Mníchova. Ten aktuálne prichádza vo svojej novej generácii, ktorá bude ako vôbec prvá v histórii využívať plug-in hybridnú techniku v útrobách. A tá so sebou prináša nielen niekoľké benefity, ale taktiež zásadné negatíva, ktoré môžu vplývať na jazdné vlastnosti či „imidž“ M5.
Vysokovýkonný sedan so 40-ročnou históriou teda vstupuje do svojej siedmej modelovej generácie trochu kontroverzne. Svetová výstavná premiéra sa uskutoční na podujatí Goodwood Festival of Speed v Anglicku začiatkom tohto mesiaca, no výroba v závode spoločnosti BMW Group v Dingolfingu už odštartovala. Celosvetové uvedenie nového modelu BMW M5 na trh sa začne v novembri 2024 a zároveň ho bude sprevádzať predstavenie nového modelu BMW M5 Touring.
Vysoký výkon, horší čas
Pohon M HYBRID v novom modeli BMW M5 tvorí 4,4-litrový motor V8 s klasickým vysokootáčkovým charakterom spolu s elektromotorom zabudovaným do osemstupňovej prevodovky M Steptronic. Jeho výkonové charakteristiky prešli úpravami špeciálne pre model BMW M5, hoci podobnú sústavu nájdeme napríklad v špičkovom BMW XM.
Zostáva vám 78% na dočítanie.