Bublina v kostýme od Italdesignu sa pred štvrťstoročím stala svetovým šlágrom a v talianskom Fiate čoskoro zistili, že urobili kardinálnu chybu. V roku 1992 štúdiom Giorgetta Giugiara navrhnutý koncept trojdverového miniauta Lucciola (svetluška) si totiž nevzali ako predlohu pre nástupcu populárnej „päťstovky“. Dizajnové oddelenie Fiatu totiž vytvorilo hranaté Cinquecento, ktoré bolo menšie a skôr evokovalo nástupcu „Malucha“ (Fiat 126p).
Páčivý dizajn štúdie Lucciola nakoniec využili Kórejci. Na konci 90. rokov zaujal veľmi ambicióznu a mohutne investujúcu juhokórejskú automobilku Daewoo, ktorá bohato spolupracovala s talianskymi dizajnérmi, najmä s Italdesignom. Štúdia napokon poslúžila ako základ pre päťdverový model Matiz, ktorý sa predstavil v roku 1998, píše portál iDNES.cz.
Ako bude vyzerať, ale do značnej miery predviedla už o rok skôr štúdia Daewoo d‘Arts. Matiz sa tak stal prvým realizovaným projektom Fabrizia Giugiara, syna zakladateľa štúdia Italdesign. Základom zaguľateného malého autíčka bola upravená podlahová plošina jeho predchodcu, hranatého minihatchbacku Tico, čo bola licenčná verzia tretej generácie modelu Suzuki Alto.
Matýsek, ako mu nežnejšia časť vodičskej populácie hovorila, síce svojou dĺžkou nepresahoval ani tri a pol metra, aj napriek tomu však ponúkal dosť miesta štvorčlennej posádke. No bolo to na úkor batožinového priestoru, ktorý bol skutočne veľmi malý. Pri dvojmiestnom obsadení išlo sklopením asymetricky delených operadiel zadných sedadiel vykúzliť pre batožinu namiesto 170 až 845 litrov. Operadlo sedadla spolujazdca sa navyše dalo sklopiť úplne dozadu.
Zostáva vám 74% na dočítanie.