Národné centrum zdravotníckych informácií (NCZI) od pondelka (2. augusta) posilní linku na riešenie problémov spojených s pandémiou nového koronavírusu.
V piatok o tom informoval generálny riaditeľ centra Pavol Capek. Na sociálnej sieti zasa od budúceho týždňa doplnia informácie o riešení častých problémov.
Šéf NCZI poukázal na to, že od začiatku leta sa stretávajú s novým typom problémov okolo digitálneho COVID preukazu EÚ.
Ako priblížila riaditeľka úseku stratégie a rozvoja centra Barbora Mareková, najčastejšie sa stretávajú s tým, že sa občania nemôžu dostať k digitálnym COVID certifikátom EÚ, prípadne, že obsahuje chyby.
Často podľa jej slov ide o chýbajúcu časť záznamu, zlý zápis priamo z vakcinačného centra, chybne zapísanú identitu či preklepy v údajoch.
Capek uviedol, že po novom bude 30 ľudí, ktorí pracujú na zákazníckej linke, podporovať ďalších 30 ľudí z operačného strediska.
NCZI bude spolupracovať s externou firmou. Tá bude zbierať požiadavky a podnety.
Na sociálnej sieti zasa občania od pondelka nájdu odpovede na časté problémy a aj formulár, cez ktorý môžu žiadať opravu. Takisto ich vyriešia pracovníci na operačnom stredisku.