Na ambulantných lekárov sa v posledných mesiacoch valí vlna kritiky. Najprv zo strany nemocníc, podľa ktorých prichádzajú pacienti na príjem v zlom stave pre zanedbanú starostlivosť zo strany všeobecného lekára. Pridali sa aj pacienti, ktorí sa nemohli dovolať svojim lekárom. Asociácia na ochranu práv pacientov sa listom obrátila na ministra zdravotníctva a žiada riešiť problémy v ambulanciách.
„Koncom minulého a začiatkom tohto roka sme vybavili množstvo telefonátov a e-mailov, v ktorých pacienti hľadali radu, ako postupovať, keď sa nevedia dovolať svojmu ambulantnému lekárovi. Pýtali sa nás, ako majú postupovať v prípade pozitívneho testu či pri zhoršení zdravotného stavu,“ informovala Mária Lévyová, prezidentka asociácie.
Podľa nej sa v boji proti koronavírusu nestačí sústrediť len na manažment a zabezpečenie zdravotnej starostlivosti v nemocniciach. V prevencii ťažkých stavov a zbytočných úmrtí na COVID-19 zohráva významnú úlohu práve ambulantný sektor. „Od začiatku chýba návod na to, ako zvládnuť preťažené telefónne linky, či ako vyšetrovať COVID-pozitívnych pacientov alebo manažovať prácu tak, aby sa stíhali robiť aj prevencie či vyšetrenia aj necovidových pacientov. COVID pozitívnych pacientov bolo potrebné liečiť, pričom chýbali nielen štandardné postupy, ale aj lieky,“ vysvetľuje situáciu v liste M. Lévyová.
Uznesenie vlády
Vláda schválila odporúčania zo spoločného rokovania vedcov a odborníkov na Úrade vlády, ktorí odporúčali samosprávnym krajom zriadiť maily a nonstop telefonické linky pre pacientov, ktorí sa nemôžu dovolať k svojmu lekárovi. „Môžu byť na to, samozrejme, rôzne dôvody,...
Zostáva vám 85% na dočítanie.