Zaostávanie za dopytom a rastúce náklady sú jedným z problémov, ktoré robia súčasný model zdravotníctva dlhodobo neudržateľné nielen na Slovensku, ale v mnohých ďalších vyspelých krajinách.
Ako reakcia na tento stav sa vo svete, ale najmä v USA, začal rozvíjať koncept „retail healthcare“, alebo „retailového zdravotníctva“. Jeho cieľom je poskytnúť základnú zdravotnú starostlivosť za prijateľné ceny komerčným spôsobom, využívajúc pritom podnikateľské skúsenosti z iných oblastí, najmä z maloobchodu.
Z pohľadu ponúkaných služieb ide o alternatívu k „tradičným“ klinikám a čiastočne aj nemocničným urgentom. Spojujúcim faktorom je to, že väčšinou ide o sieť a takisto výrazne pro-zákaznícky prístup z hľadiska geografickej a časovej dostupnosti. Kliniky, ktoré využívajú model retail healthcare, sú často súčasťou prevádzok maloobchodných reťazcov. Počas pracovných dní zostávajú otvorené dlhšie ako tradičné ambulancie a sú neraz otvorené aj cez víkend. V mnohých prípadoch ide o walk-in koncept, kde nie je potrebné sa objednávať vopred.
Zdrav...
Zostáva vám 85% na dočítanie.