StoryEditor

Pacienti s Covid-19 alebo s podozrením naň tvorili podstatnú časť medziročného nárastu kritických výjazdov

21.07.2022, 17:00

Suverénne najhorší rok. Operátori museli venovať viac času odoberaniu anamnézy, aby vedeli priorizovať pacientov a efektívne využívať už aj tak preťaženú záchrannú zdravotnú službu.

Rok 2021 bol z hľadiska počtu volaní aj ďalších ukazovateľov pre Operačné stredisko záchrannej zdravotnej služby SR suverénne najhorší od jeho vzniku.

Na bezprecedentnom náraste počtu volaní na tiesňovú linku 155 sa podpísala extrémne silná druhá vlna a následne jesenná tretia vlna pandémie.

Už aj tak vyťažení operátori si museli poradiť s ešte náročnejším rokom, než bol rok 2020.

Počet hovorov medziročne narástol o 8,5 percenta a počet spracovaných primárnych udalostí o vyše 7 percent.

Narástol však aj celkový prevolaný čas, ktorý bol počas vrcholov vĺn o 50 percent dlhší než medzi vlnami alebo v období pred pandémiou.

Viac času

Operátori museli venovať viac času odoberaniu anamnézy, aby vedeli priorizovať pacientov a efektívne využívať už aj tak preťaženú záchrannú zdravotnú službu....

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2022-07-20 15:48:55 - Feat.: 0 - Title: Pandémia poznačila aj operačné strediská. Priemerný dojazdový čas záchranky stúpol
menuLevel = 2, menuRoute = zdn/nazory, menuAlias = nazory, menuRouteLevel0 = zdn, homepage = false
21. november 2024 19:41