StoryEditor

Zmeniť svoj život je veľmi ľahké. Ja som dôkaz

23.05.2014, 00:24
Autor:
lucluc
Svetový marketingový expert a kouč Mark Anastasi bol prednášať na Slovensku a nevyhol sa ani otázkam o biznise u nás.

Keď som sedela na vašej prednáške a počúvala vás, nevedela som sa zbaviť jednej myšlienky – pred 10 rokmi ste boli bezdomovec a dnes sebavedome stojíte pred ľuďmi a hovoríte im o zarábaní miliónov...
Keď ľuďom opisujem, ako som vtedy žil, často mi vravia, že tomu nemôžu uveriť. A ja im vždy poviem: ale áno, bolo to takto a takto. Je to jedna z vášní, pre ktorú dnes robím to, čo robím. Poznám silu osobného vývoja človeka, našej mysle, silu vytvárania novej reality, silu seba samého. A preto viem, že ktokoľvek na svete to dokáže tiež, ak prevezme kontrolu nad svojou mysľou a zmýšľaním. To je to, čo ma motivuje. 

Cítite vďačnosť?
Každý jeden deň. Keď sa pozriem na svoj život teraz alebo v hociktorý moment počas tých 10 rokov, či už bolo veľmi dobre, dobre, alebo zle, vždy som bol vďačný. Vážim si ten kontrast. Viem, čo je to byť úplne na dne. A napríklad pred dvomi týždňami som na svojom seminári na Cypre stretol človeka, ktorý si ma pamätal z prvého seminára, ktorý som navštívil. „Stretol som ťa pred 10 rokmi, keď si bol bezdomovec a skutočne si vyzeral aj smrdel ako bezdomovec,“ povedal mi. A vidíte, teraz prišiel na môj seminár.

Ten prvý seminár vám zmenil život. Ako si naň dnes s odstupom času spomínate?
Ako by to bolo včera, veľmi intenzívne a emocionálne. Nemal som vtedy nič, len ešte nejaké peniaze, čo som mohol čerpať z kreditiek. Pamätám si, ako som vošiel do miestnosti, bolo tam asi tisíc ľudí. Bolo sedem hodín ráno a bol som tam do desiatej do večera, pýtal som sa na každú otázku, písal si všetko, každé slovo, ktoré odznelo, a urobil som všetky cvičenia, ktoré mi pomohli identifikovať sa s tým, prečo som v tom čase myslel len negatívne. A za pár dní sa mi úplne zmenil život.



Keď to hovoríte, znie to jednoducho, pre veľa ľudí to však také jednoduché nie je.
Každý môže zmeniť svoj život, je to extrémne jednoduché. Treba však poznať rôzne techniky, ktoré sa skúmajú a tvoria za posledných 40 rokov a týkajú sa jazyka, slobody emócií, zmeny spoločnosti a podobne. Sú ľudia, ktorí ich poznajú, ale aj priemerní ľudia, ktorí neboli na seminároch alebo nečítali moje knihy. Tým sa snažím ukázať, ako zmeniť myslenie. Poviem im, aby napríklad skúšali dokončiť vetu: „Nedokážem zarábať veľa preto, lebo...“, „Nemôžem byť úspešný preto, lebo...“ Ten koniec vety totiž prezradí vaše limity, to, prečo nemôžete. Keď sa s tým potom identifikujete, odstránite to a nastavíte sa pozitívne, dosiahnete čokoľvek.

Takže aj vy razíte teóriu, že „všetko je v hlave“. 
Samozrejme. Ak niečo chcete a svoj potenciál zhmotníte, veríte tomu tak veľmi a očakávate úspech, máte desaťtisícnásobne väčšiu šancu. Teda presný opak toho, keď to budete považovať za stratené. A je to tak aj s biznisom. 

Vám teda na rozbehnutie biznisu stačilo zamyslieť sa nad sebou?
Napísal som si 44 negatívnych vecí, ktoré by sa dali o mne vtedy povedať – nie som dosť úspešný, nikdy nebudem zarábať veľa peňazí, som škaredý, neschopný, peniaze sú zlé, priatelia ma nemajú radi a pod. A  potom som si sadol a napísal k tomu opozitá. Z dovtedajších skúseností mojej rodiny som vedel, že zarábať peniaze je ťažká vec, no potom som postupne zisťoval, že sú aj ľudia, ktorí ukazujú, že to môže byť aj jednoduché. A zábava.

Čo ste teda urobili?
Ako strážnikovi a telemarketingovému pracovníkovi sa mi nepodarilo zarobiť veľa, navyše ma vyhodili, tak som si povedal, že chcem zarábať dve tisíc libier. Napísal som si sto ciest, ako zarobiť peniaze. Napríklad, že môžem kupovať a predávať nehnuteľnosti, encyklopédie od dverí k dverám, rastlinnú kozmetiku, čokoľvek. Spisoval som to a keď som toto všetko dal dokopy, absolútne to zmenilo moje premýšľanie. Prišiel som na to, že peniaze nie sú zlo, ale môžu pomôcť mne, mojej rodine, iným ľuďom. Zmenil som myslenie a po 28 dňoch som začal zarábať.

Ako?
Na tom prvom seminári som stretol Francisa, ktorý už vtedy predával e-knihy na internete a poradil mi. Od neho som sa naučil, že si treba vybrať cieľový trh, prísť na to, čo ľudí trápi, nájsť pre nich riešenia, vytvoriť ich a dať ich do produktu. A predať to. Keďže som nemal kde bývať, svoju prvú e-knihu som tvoril v internetovej kaviarni, potom som vytvoril stránku a začal predaj. Po 28 dňoch som to spustil. Na druhý deň som mal prvého zákazníka a potom to už išlo. 

Prečo ste si však zo všetkých tých vecí vybrali online biznis?
Už skoro na konci môjho zoznamu som mal e-knihy. Už pri Francisovi som pochopil, že na to nepotrebujem ani priestor, ani ľudí či iné veci. Byť online je najlacnejšia cesta, a to bolo pre mňa ako bezdomovca dôležité. (Smiech)

No pri knihách ste neskončili.
Splatil som dlhy, dal všetko do poriadku a ľudia sa začali zaujímať o môj príbeh. Niektorí však nechápali, že to nejde tak rýchlo a nie je to iba o tom dostať sa k peniazom, že treba zmeniť práve myslenie. Je dokázané, že 75 percent víťazov lotérie do piatich rokov zbankrotuje. Prečo? Lebo nezmenili svoj systém viery v seba a peniaze. Na dlhodobý úspech treba zobrať zodpovednosť za svoje správanie, za život. To je pre veľa ľudí strašná správa, pretože už sa nemôžu skrývať, ospravedlňovať, viniť iných, ekonomiku, politiku, krajinu, počasie, všetko. Len 10 percent ľudí sa takto otvorí a vytvorí niečo nové. Aj ja som pochopil, že to, čo je potrebné, je preprogramovanie mysle a to sa odvtedy snažím odovzdať aj iným ľuďom. A viete, čo je na tom najkrajšie? Nestojí vás to nič, zoberiete si pero a denník a píšete a píšete a píšete, robíte tie cvičenia, o ktorých som hovoril, tvoríte život, ktorý chcete žiť.

Aj preto dávate na konci svojich seminárov ľuďom akúsi domácu úlohu, aby napísali aspoň desať vecí, prečo a ako uspieť. Funguje to?
Poviem vám to na jednom príklade. Pred šiestimi rokmi som organizoval sedemdňový lyžiarsky výlet pre mojich šiestich klientov vo Francúzsku. Traja zarábali tisíce, ďalší traja nič. Tí prví však urobili moje cvičenia, napísali si sto ciest, ako môžu zbohatnúť, zvyšní traja napísali možno len päť. Takže moja skúsenosť je, že ľudia to jednoducho nedokončia. Z mnohých dôvodov. 
Sú leniví a chamtiví, chcú úspech bez úsilia. A potom sú, samozrejme, aj ľudia, čo majú smolu. No treba nakopnúť mozog – nie je nadizajnovaný na to, aby nás robil šťastným, ale aby nás udržal nažive, takže niekedy treba s ním niekedy viesť „boj“ – keď sa vzpruží, tých ciest na úspech vymyslíte aj päťsto.

A čo vám najčastejšie na prednáškach písali Slováci?
To isté, čo ľudia v Afrike, Austrálii, Amerike. Ľudia chcú všade to isté – ochranu, úspech, popularitu, lásku, dobré veci pre seba i svoju rodinu. Na Slovensku možno ľudia prídu k tej stovke len trocha ťažšie, keďže ste jedna z bývalých komunistických krajín. Kultúra podnikania je iná ako napríklad v Amerike, ale páči sa mi, že mladá generácia sa už otvára novým možnostiam v podnikaní.

Keby ste teda mali Slovákovi poradiť, na ktorú oblasť sa mu oplatí zamerať sa na internete, čo by to bolo?
No v prvom rade internet dovoľuje byť v spojení s miliardami ľudí, môžete mať globálne publikum. Keď sa však bavíme o Slovensku, poznám aj tu ľudí, ktorí to tu robia dobre. Minulý víkend som sa zhováral na prednáške s človekom, ktorý vďaka internetu predal 300 kurzov za 300 eur Ako ručne vyrábať keramiku. Takže zarobil 90-tisíc eur. Internet je hlavne o spojení s ľuďmi, musíte totiž spĺňať dve funkcie: získať zákazníka a potom s ním udržať dobrý vzťah. Treba používať Facebook, Linkedin, Google, Youtube a iné. Internet teda nie je „výrobca“ peňazí, ale jedna z ciest na dosiahnutie úspechu.

Keď už máme stránku s nejakým obsahom alebo produktmi, ako na ňu prilákať čo najviac ľudí?
Najrýchlejšia cesta je, samozrejme, kúpiť viac reklamy. Ale môžete urobiť napríklad aj to, že zistíte, ktoré kľúčové slovo vaši čitatelia alebo klienti najviac vyhľadávajú, zadáte ho do Googlu a uvidíte, ktoré stránky vám vyskočia, nakontaktujete sa na ne, aby ste mali reklamu na týchto stránkach. Ale to, samozrejme, niečo stojí.

No veľa ľudí robí tento druh biznisu s nízkym rozpočtom.
Aj na to stačí pár základných krokov. Mať zaujímavý obsah je relevantné. Keď sa bavíme napríklad o článkoch, mali by obsahovať praktické rady, napríklad 7 ciest, ako profitovať na facebookovom marketingu. Takýto článok dáte na blog alebo na ensignarticles.com, kde ľudia môžu používať váš článok kdekoľvek na internete, no vždy sa vrátia na vašu stránku, dôležité sú videá, audiosúbory, posielanie tlačových správ, využívanie sociálnych sietí spolu s účtami na nich, môžete platiť marketérov, ľudí s mailingami listami, blogerov a pod. Takže vytvorili ste jeden článok a jednoducho môže byť všade s tým, že sa vráti k vám.

Kde však bude podľa vás internet a napríklad sociálne siete o desať rokov?
Myslím si, že ľudia budú chcieť byť stále v spojení, čo sa však zmení, budú rôzne obavy z toho vyplývajúce. Napríklad vlády budú chcieť kontrolovať slobodu internetu a komunikácie. Ľudia však budú chcieť stále zdieľať a deliť sa o svoje hodnoty, nápady, myšlienky.

A v čom, v akom biznise, sa vidíte vy o desať rokov?
Chcem sa zaoberať zdravotnými centrami, kde ľudia prídu, zbavia sa toxínov, budú vedieť všetko o svojom zdraví, čo majú v tele, budú jesť jedlo z organických fariem, zároveň budú môcť absolvovať osobnostné kurzy, jednoducho bolo by to miesto, kde si človek môže zmeniť svoj život. Chystám solídny plán.

Trávite u nás veľa času, aký je však váš vzťah k Slovensku?
Keďže som ženatý so Slovenkou, trávim tu veľa času. (Smiech) Milujem vaše jedlo, najmä halušky, a prírodu, páči sa mi v Tatrách, Štrbské pleso. A keďže som tu už za posledné roky prednášal asi štyrikrát, spoznal a spolupracoval som s asi 800 ľuďmi, je to taká moja slovenská rodina. 

Snímky: archív M. Anastasiho

Celý Markov príbeh si môžete prečítať tu.

01 - Modified: 2006-05-29 22:00:00 - Feat.: 0 - Title: Podľa Slovanetu Telekom brzdí rýchly internet
01 - Modified: 2024-10-19 09:00:00 - Feat.: - Title: Český bezdomovec vo Švajčiarsku. Nemá sa kde osprchovať a ísť na toaletu, býva vo svojom aute 02 - Modified: 2024-06-25 08:30:00 - Feat.: - Title: Bezdomovec v Holandsku vrátil 2-tisíc eur, ktoré našiel vo vlaku. Ako odmenu dostal darčekový poukaz v hodnote 50 eur 03 - Modified: 2024-06-04 09:30:00 - Feat.: - Title: Zákon mu vôbec nič nehovoril. Toto je tragický príbeh muža, ktorý bol za svoj život zatknutý viac ako tisíckrát 04 - Modified: 2024-04-17 11:19:17 - Feat.: - Title: Z krásnej modelky je vráskavá bezdomovkyňa: Bojuje o prežitie, zbiera smeti, špaky a matrace 05 - Modified: 2024-04-05 12:45:07 - Feat.: - Title: Trinásťročný chlapec v Nemecku je podozrivý, že zabil bezdomovca
menuLevel = 2, menuRoute = style/vikend, menuAlias = vikend, menuRouteLevel0 = style, homepage = false
21. november 2024 20:58