Výrobca motorov Rolls-Royce je presvedčený o existencii trhu pre nové, stredne veľké lietadlo, o akom v súčasnosti uvažuje aj Boeing.
Americký výrobca lietadiel preveruje medzeru na trhu medzi lietadlami s malou a veľkou kapacitou.
Spoločnosti klesajú príjmy
Nový stroj by mohol mať kapacitu 220 až 260 cestujúcich.
"Jednoznačne existuje takýto trh, otázka znie, ako ho obslúžite," povedal Eric Schulz, prezident divízie civilného letectva Rolls-Royce.
Ak by sa Boeing rozhodol vyrobiť takéto lietadlo, Rolls-Royce ako výrobca motorov zváži túto príležitosť.
"Je tu možnosť, že vstúpime do programu. Preveríme ho a ak budú podmienky priaznivé, vstúpime."
Rolls-Royce zaznamenal priaznivý vstup do tohto roka, avšak vyhliadky pre vývoj hotovostného toku sú horšie. Spoločnosť zápasí s klesajúcimi príjmami z predaja starších motorov, no zároveň investuje do vývoja nových.
Výkonný riaditeľ koncernu Warren East uviedol, že investície do výroby veľkých motorov sa vyplácajú.
Stávka na Trent
V súčasnosti rozširujú výrobu motorov Trent, vrátane modelu Trent XWB 84K určeného pre Airbus A350.
"Pred šiestimi až siedmimi rokmi sme vyrábali 250 motorov Trent ročne, tento rok chceme vyrobiť viac než 400 a náš cieľ je 430 až 450 ročne," povedal East.
"O osemnásť mesiacov odteraz chceme vyrábať 600 motorov Trent ročne."
Podľa jeho slov v súčasnosti vyrábajú sedem motorov Trent XWB 84K za týždeň, v 1. kvartáli 2018 chcú dosiahnuť kapacitu desať týždenne.
Rolls-Royce však o tri až štyri mesiace zaostáva s programom motora Trent 7000 pre Airbus A330neo.
"Sme v štádiu, keď dokážeme omeškanie zredukovať na rozumné dva až tri mesiace oproti pôvodnému plánu," povedal East. Zároveň vyjadril nádej, že A330neo vzlietne začiatkom septembra.