Dnes už nemá len zábavnú funkciu, keďže má množstvo inteligentných funkcionalít, tak aj informuje a stáva sa súčasťou smart domácností.
Spoločnosť Samsung, prostredníctvom spoločnosti Ipsos, zisťovala, aký vzťah majú Slováci k televízorom. Reprezentatívna vzorka 312 respondentov odpovedala, koľko času strávia pozeraním televízora, koľko prijímačov majú a ako by ich televízor mal vyzerať.
Chceme mať dizajnový televízor
Dizajn sa posúva, náš vkus sa mení – od veľkých obrazoviek, ktoré zaberali veľký priestor v obývačkách, smerujeme k unikátnemu dizajnu – úzkym, oblým, a najnovšie, nenápadným – televízorom, ktoré splynú so stenou vďaka režimu Ambient.
Slováci chcú dizajn
Hľadajú televízor, ktorý je dizajnovým kúskom a inteligentným členom rodiny. Až 40 % majiteľov televízora by uprednostnilo, aby ich televízor splynul ako chameleón s interiérom izby. Pokiaľ by bola možnosť kúpiť si takýto televízor, takmer 30 % z nás by si ho zakúpilo.
Dizajn televízora hrá stále významnejšiu rolu – pokiaľ nie je zapnutý, nemal by byť rušivým prvkom. Viac než 4 hodiny denne je v 58 % domácností televízor vypnutý. 12 % domácností má televízor vypnutý len hodinu denne.
Chceme byť moderní
Tlačidlo netreba, káble sú zbytočné. Až 43 % z nás má Smart televízor bezdrôtovo prepojený a až 36 % to plánuje. Stačí aplikácia na smartfóne.
Napriek tomu, že stále až 95 % má televízor v obývačke na komode, 75 % pozerá spravodajstvo a 80 % filmy, chceme niečo nové. Viac ako tretina domácností už teraz vlastní Smart televízor a 40 % si ho v blízkej dobe plánuje kúpiť.
Stále je však pre nás televízor dominantným prvkom. Až 61 % Slovákov prispôsobuje zariaďovanie domácnosti a obývačky umiestneniu televízora. 43 % má v domácnosti dva televízory, najčastejšie v obývačke a v spálni. A až 40 % z nás pri televízore zaspáva.
Televízor máme zapnutý predovšetkým po práci a pred spaním. Využívame ho ako kulisu počas domácich prác, 26 % sleduje televízor ráno a 25 % pri jedle. Sú však aj takí, pre ktorých je televízor celodenným spoločníkom. Až 22 % sleduje televízor počas celého dňa.
Sledovaní seriálových sérií je trend
Zažili ste už doma seriálový alebo herný maratón? Až tretina opýtaných potvrdila, že áno. 44 % si príležitostne pozrie niekoľko dielov seriálov za sebou.
42 percent sleduje televízor 2 až 4 hodiny denne, 22 % trávi čas s televízorom viac než 4 hodiny denne. A pri otázke, či Slováci trávia viac času s partnerom alebo s televízorom, odpovedalo 49 % z nás, že čas trávi s partnerom, 31 % rovnako s televízorom ako s partnerom. Každý piaty opýtaný uprednostňuje televízor pred svojim partnerom.
V spleti káblov
40 % z nás chce svoj smart televízor prepojiť s celou domácnosťou a to najlepšie bezdrôtovo. Až 64 % majiteľov má k televízoru pripojené dva až tri káble, 23 percent ešte viac káblov. Upredostnili by sme však systém, kde by stačil jeden kábel.
Produktový manažér spoločnosti Samsung Miroslav Záhorec dopĺňa: „Naši klienti hľadajú riešenie, ako znížiť množstvo káblov v priestore, chcú dizajnový prvok v obývačke, ktorý im neznehodnocujú káble. Chcú mať dekoratívny prvok dotvárajúci priestor. A naše nové riešenie v podobe One Invisible Connection na QLED TV, ktoré v sebe spája prívod elektrického prúdu a dát z externých zariadení, im to dáva.“