V uplynulom štvrťroku sa inteligentných hodiniek od Applu predalo 3,9 milióna kusov. Z toho až 800 tisíc bolo zo série Apple Watch 3, vyplýva to z údajov, ktoré zverejnila analytická firma Canalys.
Doteraz platilo, že Apple zaostáva v počtoch predaných kusov za výrobcami lacnejších fitness náramkov, pripomína agentúra DPA.
Od vstupu na trh s nositeľnou elektronikou, čo bolo na jar 2015, ide o najlepší kvartálny výsledok Applu. Ešte začiatkom septembra pritom mala firma problém uspokojiť na dôležitých trhoch dopyt po svojom najnovšom a najdrahšom modeli série 3, ktorý umožňuje pripojenie na mobilnú sieť LTE.
Až za Applom v hodnotení štvrťroku skončil s 3,6 milionom predaných fitness náramkov doterajší líder na trhu, čínsky výrobca smartfónov Xiaomi.
Nováčik v odvetví americký Fitbit predal 3,5 milióna náramkov a športových hodiniek.
Apple Watch prevzala od svojho vstupu na trh s inteligentnými hodinkami vedenie, napriek tomu, že jej rivali ako napríklad Samsung, sú veľmi aktívni.
Tento juhokórejský koncern predal v sledovanom období podľa odhadov asi 500 tisíc kusov hodiniek Gear S3. Keď to porovnáme s predajom ich mobilných telefónov, tak Samsung ťahá zakratší koniec. Na 23 predaných mobilov Samsung Galaxy pripadajú jedny inteligentné hodinky. Naopak, pri Appli hovoríme o jedných hodinkách na sedem iPhonov radu 7 a 8.