Práve dnes zostávajú dva dni do druhého kola prezidentských volieb na Slovensku. Ľutujem každého z vás, kto si nevybral svojho nového prezidenta SR ešte pred dvomi týždňami, pretože ste sa stali prirodzeným objektom záujmu všetkých (dez)informácií o údajne nechutnej a temnej minulosti obidvoch zostávajúcich kandidátov. Na strane druhej, kto dokázal v normálnej kondícii prežiť (anti)kampaň k druhému kolu volieb, dokáže prežiť bez výraznej duševnej ujmy aj ďalších päť rokov s novou hlavou štátu.
A ak nedokážete žiť ani s týmto pocitom, ponúkam vám aspoň krátky manuál, ako sa za zvyšných 48 hodín nezblázniť.
Tento pocit, presnejšie podozrenie, zažil v 60. rokoch nemecko-brazílsky vynálezca Andreas Pavel. Vymyslel walkman, nechal si ho patentovať a s nekonečným sebavedomín ho ponúkal Grundigu, Philipsu, Yamahe a ITT. „Vysmiali ma, či si vraj myslím, že ľudia sú takí blázni, aby pobehovali po svete so slúchadlami na ušiach,“ spomína Pavel. Obavy audiogigantov sa naplnili, ľudia skutočne takými bláznami boli. O pár rokov neskôr walkman uviedla na trh japonská spoločnosť Sony a za prvých päť rokov predala vyše 200 miliónov kusov. Minimálne jeden si kúpil aj Steve Jobs, ktorý sa ním inšpiroval pri legendárnom iPod-e.
V čase, keď Pavel obiehal so svojím walkmanom potenciálnych investorov, založil doslova na zelenej lúke svoj biznis s prírodnou kozmetikou vlastne prvý ekológ Yves Rocher. „Vášňou pre bylinky a kvety nakazil celú našu rodinu,“ hovorí v exkluzívnom rozhovore pre prečo nie?! jeho vnuk a dedič svetoznámeho impéria Tommy Rocher. Obdiv k starému otcovi predstierať nemusí, dnes sú v spojení, nielen s prírodou, ale najmä s 80 krajinami po celom svete, kde sa značka Rocher etablovala. A pozor – žiadna biznis trieda v lietadlách, nohami údajne stoja pevne na zemi.
Bez tohto predpokladu by sme sa nedostali ani k Danielovi Paľkovi, ktorý patrí do prestížneho Klubu 7 (prosím, nezamieňať si so slávnejšou G8, aj keď je dosť možné, že sa po špecifickej ruskej záchrane Krymu to číslo v názve zredukuje). Takže, Klub 7 predstavuje smotánku bežcov, ktorí odbehnú maratón na každom svetovom kontinente (vrátane Antarktídy) a musia si za to zaplatiť aj 10-tisíc eur. Nečudo, že behajú najmä ľudia zo sveta veľkého biznisu, ale v hlavnej úlohe ste iba napokon aj tak iba Vy a Váš adrenalín. Ďalšia Paľkova destinácia? Stokilometrový maratón na severnom póle.
Verím, že tento chlapík do svojho cieľa dobehne. Možno to nebude taký adrenalín, ako u nás v sobotu 29. 3. po 22.00 hod., ale on spokojný bude určite. My ostatní si musíme vybrať medzi dvomi cieľmi a bežať, bežať a bežať. Ak to nestihnete k volebným urnám, nič sa nedeje, beh za iným cieľmi bude pokračovať ďalej. Svet sa predsa nezblázni.
P.S. Len sa potom na chvíľu obzrite za seba... aby ste mali istotu, či už nebudete musieť utekať.
Peter Vavro, šéfredaktor Hospodárskych novín a zástupca generálneho riaditeľa spoločnosti Ecopress, a. s.
V najnovšom prečo nie?! si prečítajte aj reportáž z divokej Aljašky, kde sa radšej nepriznávajte, že na Vianoce jete kapra.
A zistíte tiež, že prémiové autá už vedia robiť nielen Nemci, ale aj Američania. V teste Cadillacu ATS.