StoryEditor

Našli dieru na trhu. Z čeleniek si Slovenky urobili biznis a dnes ich nosia aj celebrity

31.07.2016, 00:00

Petra Macháč a Dominika Kráľovičová sú kamarátky už od detstva a minulý rok dostali spontánny nápad, vďaka ktorému majú svoj vlastný biznis. Vrhli sa na tvorbu čeleniek a šatiek, ktoré teraz s obľubou nosia aj známe Slovenky. Ich nápad vznikol úplne spontánne a celé sa to začalo čelenkami. Bolo ich nedostatok a tak sa Petra a Dominika rozhodli urobiť si vlastné, podľa svojich predstáv.

Ich nápad zaujal množstvo ľudí, a tak ich začali robiť aj pre iných. „Zo začiatku to bolo len o zábave, no neskôr sa zo zábavy stala firma a začali sme si plniť náš sen o vlastnej značke. Samozrejme, že nemôžeme stáť na jednom bode a treba prinášať stále niečo nové, preto sme rozšírili náš sortiment o šály, čiapky, ruksaky, kabelky a momentálne pripravujeme nové doplnky a vlastnú kolekciu oblečenia, ktorú spustíme už na jeseň,“ hovoria majiteľky módnej značky Farfallamia.

A v čom sú ich doplnky iné? „Možno v tom, že v každom jednom je kúsok z nás, tvoríme s radosťou, od srdca a snažíme sa prinášať niečo originálne. Milujeme farby, inakosť, extravaganciu a to cítiť aj v našej tvorbe,“ povedala Petra. Celá tvorba je závislá na fantázii dievčat a o tom, čo sa im páči. Snažia sa spájať užitočné s tým, čo je krásne a iné. Kombinujú aktuálne trendy a vkladajú do nich vlastné prvky.

„Našou najväčšou inšpiráciou je láska k móde. A v našej poslednej kolekcii sme predstavili strapcové koženkové kabelky, jednoduché ruksaky a šatky s témou folk. Všetky novinky sa krásne ujali, čomu sa veľmi tešíme,“ doplnila Dominika. Inšpiráciu čerpajú aj zo zahraničia, no ako samy hovoria, aj ony sú asi akýmisi inšpirátorkami, len nie všetci sa „len“ inšpirujú.

„Za posledné mesiace sa s čelenkami a šatkami roztrhlo vrece a sú úplne všade. Takto pred rokom ich bol absolútny nedostatok a už vôbec nie na želanie či na mieru. Teraz ich je plný internet. "A keď vznikne niečo iné, čo sa páči, vznikne aj napodobnenina, teda lacné verzie, ktoré sa chcú podobať na originál. Nezaoberáme sa tým príliš, aj keď nás to zamrzí. Ideme len vpred a vždy s niečím novým,“ vysvetlila Petra.

Melisa babypink rucksack. Michal Petrík, Farfallamia

Slovenky ich tvorbu majú rady, veď čelenky, šatky či turbany nosia aj Twiinsky, Diana Hágerová či Daniela Christová. Ako ich vnímajú slovenské ženy? „ Na to je veľmi ťažké odpovedať, toto je skôr otázka na ne, ale myslíme si, že veľkej časti z nich sa naša tvorba páči, nakoľko máme za tak krátky čas ako je jeden rok, veľkú klientelu a veľa spokojných klientok,“ usmiali sa baby, ktoré si z nápadu vytvorili podnikanie, ktoré ich živí a baví.

Každá z autoriek je iná, preto má aj iný obľúbený model. Petra je zamilovaná do ružového ruksaku Melisa. „Vždy, keď sa naň pozriem, musím sa usmiať,“ povedala a Dominika ju doplnila: „ Mne zase učarovali šatky, nosím ich veľmi často,“ dodala.

01 - Modified: 2024-11-19 12:52:06 - Feat.: - Title: Podnikanie je hlavný rozdielový faktor ekonomických systémov pred a po roku 1989 02 - Modified: 2024-11-10 08:56:21 - Feat.: - Title: Domácnosti štát pred najhorším ochránil. No lacný raj energií má na Slovensku aj tak obete 03 - Modified: 2024-10-04 10:09:48 - Feat.: - Title: Čuchajú a známkujú. Aj tak vyzerá kontrola vozidiel špecialistami na pach v bratislavskom Volkswagene (+video) 04 - Modified: 2024-10-02 22:00:00 - Feat.: - Title: Manželia Gogolovci z Takoy: Chceme ukázať, že má zmysel vrátiť sa domov. Čo je ich konkurenčná výhoda? 05 - Modified: 2024-10-01 16:25:00 - Feat.: - Title: Seriál HN Chcem byť exportér: Prečo sa verejná inštitúcia musí pozastavovať nad svojou reputáciou a brandingom
menuLevel = 2, menuRoute = style/byvanie, menuAlias = byvanie, menuRouteLevel0 = style, homepage = false
22. november 2024 01:55