Všetci dobre vieme, že oblečenie do veľkej miery vypovedá o tom, kto sme, a tiež o tom, ako sa sami vidíme. Viete však, po akej farbe by sme mali siahnuť v prípade pohovoru, na ktorom nám naozaj záleží?
Podľa nedávno zverejneného prieskumu CareerBuilder sú najlepšou voľbou modrá a čierna a tou najhoršou oranžová.
Prečítajte si, akú správu jednotlivými farbami o sebe podávate.
Čierna: Líderstvo
V čiernej môžete byť vnímaný ako neprístupný, no ak ju budete nosiť správne, môže tiež „komunikovať kúzlo, sofistikovanosť, exkluzivitu," hovorí branding expert Karen Haller. Čierna je farba, ktorú treba brať vážne. Značky ako Chanel či Yves Saint Lauren pomocou nej signalizujú, že sú lídrom vo svojom odbore. Na snímke: Elon Musk, šéf Tesla Motors a Solars City.
Modrá: Tímový hráč
Modrá je jedna z najlepších farieb na pohovor, pretože vyžaruje dôveru. Ak si oblečiete oblek alebo kostým v námorníckej modrej, svoju šancu na prijatie zvýšite. Na snímke: Marissa Mayer, šéfka Yahoo.
Šedá: Analytický typ
Nosenie šedej komunikuje nezávislosť či izoláciu. To nemusí byť na škodu veci, pokiaľ prejavíte sebaistotu a sebestačnosť. Na snímke: David Beckham.
Biela: Zorganizovaný typ
Biela a béžová sú stávkou na istotu, ale môžu byť považované za „nudné a znak chýbajúceho sebavedomia.“ Manažéri však bielu pokladajú za signál, že ste dokonale zorganizovaní. Dobrú voľbu predstavuje najmä na pracovisku, kde ostatní nosia výrazné až krikľavé farby. Potom sa nestratíte. Na snímke: Richard Branson, podnikateľ, miliardár, majiteľ značky Virgin.
Hnedá: Spoľahlivý typ
Zemité farby komunikujú teplo, bezpečie a spoľahlivosť. Na snímke: Sheryl Sandberg, prevádzková riaditeľka Facebooku.
Červená: Sila
Červená vyjadruje vášeň a silu a je najlepšou farbou pre prípady, keď sa na niekoho snažíte zapôsobiť, alebo ho v nejakom smere presvedčiť. Červená je tiež spojená s odvahou, vzrušením a energiou. Na snímke: Angela Merkel
Zelená, žltá, oranžová a fialová: Kreativita
Tieto sýte farby komunikujú, že ste zábavný typ a zároveň priťahujú pozornosť, no nemusia nutne vyvolať pocity dôvery a záväzku, čo nie je v prípade pohovoru výhra.
Zdroj: businessinsider.com
StoryEditor
Najlepšie a najhoršie farby, ktoré si môžete obliecť na pohovor
Pozrite sa, s akými farbami môžete zvýšiť svoje šance v rámci pracovného pohovoru.