StoryEditor

Bratislavčania sa dočkajú. Električka bude premávať na Hlavnú stanicu už o pár dní

28.08.2015, 18:08
Autor:
TASRTASR

Električkou na bratislavskú Hlavnú stanicu by sa cestujúci mali opäť dostať začiatkom septembra. Mesto totiž tri mesiace modernizovalo trať na Štefanovičovej ulici v úseku od Radlinského po Kýčerského a električkovú dopravu z lokality vylúčilo. Dnes na mieste prebiehajú technicko-bezpečnostné skúšky a dokončovacie práce. "Vyzerá to tak, že od začiatku septembra bude električka na Hlavnú stanicu premávať," uviedla pre TASR hlavná dopravná inžinierka mesta Bratislava Tatiana Kratochvílová.

Stavbu podľa jej slov dokončujú a dodávateľ bude pracovať aj cez víkend. "V pondelok 31. augusta ráno by malo byť všetko dokončené," podotkla.

Zuzana Vachová z Dopravného podniku Bratislava (DPB) TASR potvrdila, že od 1. septembra bude obnovená električková doprava na Hlavnú stanicu. Keďže výluka na trati Jesenského, Mostová, Námestie Ľudovíta Štúra trvá naďalej, linka číslo 1 v tomto termíne nebude obnovená. Spojenie Dúbravsko-Karloveskej radiály s centrom hlavného mesta po nábreží zabezpečuje linka číslo 6. Obojsmerne bude premávať linka číslo 2, a to od medzi Železničnou stanicou Nové Mesto a Hlavnou stanicou.

"Počas modernizácie nastala zmena charakteru električkovej zastávky Žilinská v smere na Hlavnú stanicu. Táto zastávka je určená len pre jeden vlak," upozornila Vachová. Priestor nástupišťa tejto zastávky, v skúšobnej prevádzke električkovej trate, totiž neumožňuje vodičovi ďalšieho vozidla zastaviť ako druhému v poradí tak, aby cestujúci mohli bezpečne nastúpiť alebo vystúpiť. Vodič tak v tomto prípade bude musieť počkať na uvoľnenie zastávky v bezpečnej vzdialenosti.

S modernizáciu trate začalo hlavné mesto v júni a s ukončením stavby rátalo koncom augusta. Modernizácia má podľa samosprávy priniesť zlepšenie parametrov tratí, zvýšenie cestovnej rýchlosti a zavedenie preferencie verejnej hromadnej dopravy. Vynovené by mali byť aj nástupištia a pribudnúť má na nich informačný systém.

Električky začali na Hlavnú stanicu jazdiť po troch rokoch odstávky len minulý rok v novembri. Mesto predtým trať odstavilo pre jej havarijný stav, a to ešte v roku 2011. V najkritickejšom stave bolo obratisko a úsek po Kýčerského ulicu. Za približne 1,2 milióna eur, na ktoré sa poskladal DPB a investor Hlavnej stanice, sa vlani urobila podľa podniku najnutnejšia oprava. Mesto chce modernizovať aj ďalšie električkové trate.

 

 

 

 

01 - Modified: 2007-09-04 22:00:00 - Feat.: 0 - Title: Master, Mascott a... Maxity
01 - Modified: 2024-10-29 11:53:00 - Feat.: - Title: V centre Osla sa vykoľajila električka, vrazila do obchodu 02 - Modified: 2024-09-26 21:02:00 - Feat.: - Title: Robíme všetko pre to, aby bola električková trať hotová čo najskôr, povedal Vallo k úseku v Petržalke 03 - Modified: 2024-07-31 12:35:53 - Feat.: - Title: DPB zrušil verejné obstarávanie na nákup nových električiek. Dôvodom sú výpadky systému 04 - Modified: 2024-07-10 15:05:05 - Feat.: - Title: Strana SaS vyzýva na rekonštrukciu hlavnej stanice, Stupava je neprípustná, tvrdí 05 - Modified: 2024-07-10 08:03:06 - Feat.: - Title: Bratislavský kraj vydal po troch rokoch kolaudačné rozhodnutie na časť Dúbravsko-karloveskej radiály
menuLevel = 1, menuRoute = slovensko, menuAlias = slovensko, menuRouteLevel0 = slovensko, homepage = false
22. november 2024 02:05