StoryEditor

Predaj emisií Interblue je naďalej podozrivý

09.10.2013, 00:00

Polícia zastavila vyšetrovanie kauzy emisie, pre ktorú premiér Robert Fico odobral SNS rezort. Ako to hodnotíte?

My sme sa s týmto nestotožnili. V tejto súvislosti bolo veľa podozrení a nevysvetlených vecí. Preto sme podali sťažnosť, aby bola celá kauza dôsledne vyšetrená. Som za to, aby sa všetky pochybnosti, ktoré vznikli v súvislosti s celou kauzou, vysvetlili. Uvidíme, ako sa s naším návrhom stotožní prokurátor.

 

Čo konkrétne očakávate od prokuratúry, že vysvetlí?

Viem, aký zložitý je proces predaja emisií, pretože tohto roku sa nám podarilo predať emisie španielskej vláde. Vo vyšetrovaní policajných zložiek som nenašiel popísanie tohto celého procesu v čase, keď sa predávali firme Interblue. Chýbajú mi tam niektoré veci, na ktoré by sa mohol vyšetrovateľ ešte pozrieť.

 

Poškodila táto kauza Slovenskú republiku pri predaji ďalších povoleniek?

Nemyslím si, že poškodila. Stav s emisnými povolenkami je zložitý. Je ich veľmi veľa, záujemcov až tak veľa nie je. Aj v súčasnosti je vo svete na trhu niečo vyše dvoch miliárd ton emisií.

 

Aká je ich aktuálna cena?

Asi 20 centov.

 

My máme koľko povoleniek na predaj?

Teraz sme urobili obchod so Španielmi, mali sme k dispozícii 27 miliónov ton, sedem miliónov sme im predali, takže zvyšok je voľný.

 

Máte rozrokované teraz nejaké obchody?

Keďže tá situácia nie je jednoduchá, nepodarilo sa nám dotiahnuť niektoré obchody do konca. Rokovali sme s Japoncami aj Rakúšanmi.

 

Záujem o emisie prejavila aj Interblue, keďže jej zmluva z roku 2008 umožňuje mať predkupné právo na naše emisie. Platí, že s nimi odmietate rokovať aj po tom, čo polícia vyšetrovanie kauzy zastavila?

Neakceptujeme ich ako obchodných partnerov, na tom sa nič nezmenilo.

 

Kontaktovali vás ešte spätne?

Nemám partnera, ktorý by preukázal, že je právny nástupca Interblue, ktorý mal zmluvu s ministerstvom. Som ochotný akceptovať každého, kto príde a požiada o naplnenie opcie, akurát, že entita, ktorá prišla a vystupuje pod menom Interblue Europe, nepreukázala, že je právnym nástupcom tej firmy, ktorej sme emisie predali. Navyše, spoločnosť Interblue Europe odmietla zaplatiť SR doplatok ku kúpnej cene vo výške 15 miliónov eur.

 

Keď sa tak stane, prídu a preukážu to?

Potom to bude nová situácia a budeme sa o tom baviť v rámci zmluvných podmienok, ktoré boli podpísané.

 

Avizovali, že majú v pláne ešte obchodovať so slovenskou stranou?

Nič také sa nestalo.

01 - Modified: 2005-07-12 22:00:00 - Feat.: 0 - Title: Ponuka poisťovní firmám
01 - Modified: 2024-11-13 13:52:05 - Feat.: - Title: Ozaj, prečo šéfom parlamentu nemôže byť podpredseda Žiga? 02 - Modified: 2024-11-12 10:00:00 - Feat.: - Title: Zákaz aj napriek snahe. Koniec spaľovacích motorov v EÚ platí, nastane od roku 2035 03 - Modified: 2024-11-04 12:40:00 - Feat.: - Title: Blázinec či chránená dielňa? Fiat musí prestať vyrábať svoj trhák, aby vôbec prežil 04 - Modified: 2024-10-18 15:08:58 - Feat.: - Title: Emisné limity a clá proti Číne. Na ničom z toho sa členské krajiny Únie ani výrobcovia nevedia zhodnúť 05 - Modified: 2024-10-09 09:29:33 - Feat.: - Title: Renault odhalil špičkový rodinný koncept Emblème. K znižovaniu emisií pristupuje inak
menuLevel = 1, menuRoute = slovensko, menuAlias = slovensko, menuRouteLevel0 = slovensko, homepage = false
21. november 2024 20:29