Bývajú v nich desaťtisíce ľudí. Z toho pomerne slušná časť bez trvalého pobytu. Hoci v hlavnom meste žijú ako každý iný Bratislavčan, majú kúpené byty, chodia do práce, na poznávacích značkách sú ešte stále skratky miest naprieč Slovenskom. A práve tie im v budúcnosti budú viac ako len komplikovať parkovanie pri ich bytoch či domoch.
Ako HN informovali, na najväčšom sídlisku na Slovensku, v Petržalke, budú parkovacie miesta prioritne vyhradené pre ľudí s trvalým pobytom. Za poplatok. Parkovacie miesto si budú môcť kúpiť aj ostatní, avšak sa výrazne vyššiu sumu. No a podobný model podľa prieskumu HN zvažujú, respektíve pripravujú aj ďalšie mestské časti. Konkrétne Nové Mesto, Karlova Ves a Vrakuňa.
Čítajte viac: V šľapajach Petržalky pôjdu i ďalší
„Samotná rezidenčná karta by mala pokrývať iba administratívne náklady. Vo všeobecnosti však parkovanie zadarmo neexistuje, pretože vždy sú pri ňom náklady na údržbu, dopravné značenie alebo zimnú službu,“ ozrejmil zámer Karlovej Vsi vedúci oddelenia dopravy a životného prostredia Michal Drotován. Konkrétne sumy za parkovanie nie sú známe. V prípade Petržalky by malo ísť podľa informácií HN o 50 až 100 eur. To však nie je jediná motivácia. Napríklad Vrakuňa si za opatrenie sľubuje aj zvýšenie počtu trvalých pobytov. Vďaka tomu by mohli dostať viac peňazí zo štátnej kasy.
Dôvodom, prečo mestské časti siahajú po tomto opatrení, je dlhodobé čakanie na jednotnú parkovaciu politiku v rámci celého mesta. Slovenská metropola má zásady parkovacej politiky schválené od roku 2012. Ešte stále je však jediným krajským mestom na Slovensku bez jednotných parkovacích pravidiel.