Vodiči v hlavnom meste majú ešte v čerstvej pamäti dopravné obmedzenia v centre mesta. Keď sa totiž na jeseň rekonštruovalo Vajanského nábrežie a od jari aj okolie Šafárikovho námestia, museli sa vyzbrojiť poriadnou dávkou trpezlivosti, kým týmto úsekom prešli. Teraz sa doprava dostala do normálu, no nie nadlho. Od marca do júla bude totiž hlavné mesto opäť rozryté. A to v oveľa väčšej miere.
Vodičov spolu s chodcami tak čakajú viaceré dopravné hlavolamy. A ich dôvod? Predsedníctvo Rady Európskej únie. Od júla bude totiž Slovensko pol roka hostiteľom európskych delegácií a podujatí. Mesto sa preto chystá opraviť množstvo ciest, chodníkov, priechodov pre chodcov a verejných priestorov.
Čítajte viac: Nesrovnal ochromí mesto. Za milióny
Suma aj tak nestačí
„Čaká nás masívna oprava cestných povrchov. Bude si vyžadovať viaceré obmedzenia a nasledujúce štyri mesiace budú náročné na dopravu v Bratislave, ale výsledok opráv bude trvácny a čo je najdôležitejšie: zostane Bratislave a Bratislavčanom,“ povedal primátor hlavného mesta Ivo Nesrovnal s tým, že chce občanov poprosiť o trpezlivosť.
Mestská radnica plánuje opraviť 37 kilometrov ciest. Na ich rekonštrukciu je vyčlenených 11,5 milióna eur. Osem z nich investuje vláda z dotácie na predsedníctvo, tri a pol vyčlenili z mestskej kasy.
„To je približne taká suma, akú do opráv ciest investovalo vedenie mesta v rokoch 2010 až 2014 dokopy,“ dodal Nesrovnal. Pripustil však, že suma zodpovedá len polovici toho, čo by reálne potrebovali.
Dopravný kolaps
O dopravných obmedzeniach bude mesto informovať Bratislavčanov priebežne. Medzi rekonštruované úseky, na ktorých vymenia celé asfaltové koberce, patria napríklad ulice: Rožňavská, Vajnorská, Štefánikova, Trnavská, Staromestská a Mlynské nivy. „Je to postavené na hlavu. Peniaze a záujem o opravu ciest sa nájdu až vtedy, keď sa bude diať nejaká výnimočná situácia a my sa ideme svetu ukazovať, aké bohovské cesty máme, napriek tomu, že primárnym používateľom ciest je slovenský vodič,“ myslí si dopravný analytik Ján Bazovský.
Cesty sa podľa neho mohli opravovať postupne posledných desať rokov a nemusel hroziť dopravný kolaps v takej miere ako teraz.