Cestovné kancelárie nebudú musieť uvádzať konečnú cenu za zájazd, vrátane všetkých platieb spojených s poskytnutím zájazdu, ktorú spotrebiteľ zaplatí. Poslanci Národnej rady SR dnes totiž odmietli návrh novely zákona o reklame z dielne poslancov OĽaNO Igora Matoviča, Eriky Jurinovej, Martina Fecka a Jozefa Viskupiča, ktorý mal povinnosť uvádzať konečnú cenu, zaviesť.
Návrh počítal aj s tým, že ak by nebolo možné vopred určiť konečnú cenu zájazdu, predávajúci by mal v reklame uviesť reprezentatívny príklad zájazdu, ktorý obsahuje popis všetkých služieb a konečnú cenu, ktorú spotrebiteľ zaplatí. Podstatou návrhu teda bolo zavedenie povinnosti predávajúceho, resp. poskytovateľa služby, aby pri reklame uvádzal celkovú konečnú cenu ponúkaných služieb, ktorú spotrebiteľ skutočne zaplatí.
"V praxi totiž často dochádzalo k situáciám, že spotrebiteľ bol reklamou uvedený do omylu, resp. cena uvádzaná v reklame vzbudzovala dojem, že je nižšia ako bola následná konečná cena, ktorú mal spotrebiteľ za zájazd a s ním súvisiace služby uhradiť," tvrdili poslanci OĽaNO.
Obyčajní neprišli s touto iniciatívou po prvýkrát. Novelu predložili už v roku 2012, aj vtedy ju parlament odmietol.