Radí Odbor komunikácie Železničnej spoločnosti Slovensko
1. Zavedenie IC vlakov
Čo vás vedie k rozhodnutiu zaviesť do praxe od decembra IC vlaky? Ktoré hlavné faktory situáciu ovplyvnili najviac?
Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) zavedením IC vlakov reaguje na záujem a zvyšujúci sa dopyt cestujúcich najmä o rýchle a komfortné spojenie hlavného mesta Bratislavy s metropolou východného Slovenska Košicami, samozrejme, aj s kvalitnými službami a dostupnou cenou. Cieľom je odľahčiť vyťažené rýchliky na tejto trase a zavedením nových IC vlakov ponúknuť platiacej klientele adekvátnu alternatívu. V každej súprave bude pre cestujúcich k dispozícii 247 miest. Vlaky budú povinne miestenkové.
2. Flexibilné ceny lístkov
Aké novinky chcete zaviesť pri IC vlakoch od decembra – je už známa presná trasa, počet zastávok, cena a podobne?
Novinkou bude vyššia rýchlosť. Nové IC vlaky prejdú trasu Bratislava – Košice za predpokladaný čas cca 4 h 45 minút, čo bude rýchlejšie než IC vlaky, ktoré boli zastavené 17. januára 2016. Zastavovať budú len v šiestich staniciach – Bratislava hl. st., Trnava, Žilina, Poprad-Tatry, Kysak a Košice. Denne budú premávať štyri IC vlaky – dva z Bratislavy do Košíc a dva opačným smerom. Presné odchody a príchody, ako aj ceny zverejníme čoskoro.
3. Komerčné fungovanie vlakov
IC vlaky boli dlhodobo stratové, posledné mesiace fungovali čisto na komerčnom princípe. Mali ste teda zarobiť na seba sami. Ako chcete dosiahnuť, aby ste boli v čiernych číslach?
Vlaky InterCity fungovali na komerčnom princípe (teda bez štátnych dotácií) už od roku 2012 až do ich zastavenia v januári 2016. Aj nové vlaky InterCity budú premávať bez štátnych dotácií. Nový manažment ZSSK prichádza s efektívnym ekonomickým modelom prevádzky IC vlakov, s nastavením prehľadného a flexibilného cenníka pre potreby každého cestujúceho. Z pohľadu celkového hospodárskeho výsledku chce ZSSK dosiahnuť, aby bola prevádzka IC vlakov vo finančnom zisku už v horizonte troch, resp. štyroch rokov. Zároveň maximálnym zefektívnením našich personálnych a technických kapacít nemusíme zvyšovať počet našich zamestnancov ani nakupovať nové súpravy. Cieľom nového obchodného konceptu je zabezpečiť prevádzku IC vlakov so zohľadnením maximálnej vyťaženosti na danej trase....
Zostáva vám 85% na dočítanie.