I. Vyhodnotenie dostupných analýz
Ponúkla analýza Výskumného ústavu dopravného, na základe ktorej chce rezort dopravy obnoviť prevádzku stratových IC vlakov, vhodné riešenie?
Expertka: Analýza ani v jednej zo skúmaných 24 modelových situácií neponúkla ziskové riešenie. To by mohlo zmeniť vyššie cestovné, ale každé zvyšovanie cien na železnici vedie aj k úbytku cestujúcich. V minulosti sa o tom presvedčila Železničná spoločnosť Slovensko(ZSSK) a aktuálne aj RegioJet, ktorému sa po druhom zvýšení cien v tomto roku vyprázdnili vlaky.
I. Vyhodnotenie dostupných analýz
Ponúkla analýza Výskumného ústavu dopravného, na základe ktorej chce rezort dopravy obnoviť prevádzku stratových IC vlakov, vhodné riešenie?
Expertka: Analýza ani v jednej zo skúmaných 24 modelových situácií neponúkla ziskové riešenie. To by mohlo zmeniť vyššie cestovné, ale každé zvyšovanie cien na železnici vedie aj k úbytku cestujúcich. V minulosti sa o tom presvedčila Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) a aktuálne aj RegioJet, ktorému sa po druhom zvýšení cien v tomto roku vyprázdnili vlaky.by prestala zabezpečovať reštauračné služby v IC vlakoch dodávateľským spôsobom a začala ich vykonávať vo vlastnej réžii. Ďalšou možnosťou by vraj mohol byť nákup nových vozidiel na operatívny lízing, ktorý by zredukoval náklady na odpisy.
III. Skrátenie času cestovania
Vlani bol model fungovania IC vlakov nastavený na 25 spojov za týždeň, pričom ich počet sa menil v závislosti od silných a slabých dní. Vidíte v analýze aj nejaké prínosy?
Expertka: Práve minuloročný model prevádzky „ícečiek“ sa ukázal ako najefektívnejší v konkurenčnom prostredí dvoch dopravcov. Stále bol však stratový. Analýza preto vylepšuje celkovú bilanciu jednotlivých scenárov o tzv. socio-ekonomické prínosy. Sú založené na tom, koľko času cestujúci...
Zostáva vám 85% na dočítanie.