StoryEditor

Pozrite sa, čo skrývajú logá svetových gigantov

13.03.2015, 23:00
Autor:
mramra
Rozbiehate biznis a chýba vám vlastná značka? Inšpirujte sa týmito svetovými a nájdite ich skrytý zmysel.

Založili ste si firmu? K nej nepochybne patrí aj vlastná značka a logo. To môžete spraviť jednoduché, alebo sa s ním trochu „pohráte“ a podarí sa vám zanechať v ňom skrytý význam pre svojich klientov či zákazníkov. Pozrite sa, čo skrývajú logá svetových firiem.

1. FedEx

Firma FedEx sa pýši rýchlym a presným dovozom viac, ako ste si mysleli. Hlavné faktory rýchlosť a presnosť promuje aj vo svojom logu, a to prostredníctvom skrytej šípky medzi písmenami E a X.


2. Amazon

Žltá šípka pod názvom spoločnosti mieri od A k písmenu Z, čo zobrazuje širokú ponuku produktov, ktoré online obchod predáva. Táto žltá šípka bola rovnako vytvarovaná aj ako úsmev, čo evokuje spokojnosť zákazníkov.

 


3. Pinterest

Táto sociálna sieť nie je typickým nástrojom, ako komunikovať s priateľmi či rodinou, no zato s nimi môžete zdieľať rôzne užitočné odkazy či robiť si takzvané nástenky, na ktoré jednoducho pripnete odkaz alebo obrázok. Nie je teda prekvapením, že v písmene P bol zakomponovaný špendlík.


4. Gillette

V logu tejto spoločnosti je na prvý pohľad ťažké nájsť nejaký skrytý zmysel, no ak sa pozriete bližšie, všimnete si, ako žiletka ostro vytvorila písmeno G. Práve to reprezentuje ostrosť a precíznosť týchto žiletiek.


5. VAIO

Prvé dve písmená boli navrhnuté tak, aby vyzerali ako analógový signál. Písmená IO sa zas podobajú na čísla 1 a 0, čo reprezentuje digitálny signál.


6. Cisco

Firma Cisco (americká nadnárodná spoločnosť, ktorá navrhuje, vyrába a predáva sieťové vybavenie) bola založená v San Franciscu, čo vysvetľuje názov firmy. Modré čiary nad logom predstavujú elektromagnet, no tiež symbolizujú ikonický sanfranciský most Golden Gate.


7. Tour de France

Žltý kruh v názve Tour de France nesymbolizuje len slnko – ak sa na to pozriete v koncepte, uvidíte koleso bicykla, pričom písmeno R v slove Tour je veľmi pekným vyobrazením cyklistu.

 

 

 


8. Toblerone

Čokoládové tyčinky Toblerone určite poznáte. Možno ste nevedeli, že značka pochádza z Bernu, hlavného mesta Švajčiarska, ktorý je zároveň známy ako mesto medveďov. Preto si môžete v horách pred názvom všimnúť medveďa.


9. F1

Formula 1 je jednoducho známa aj pod názvom F1. Čierne písmeno F a červený vzor za ním zobrazuje rýchlosť. Kde sa podela jednotka? Ak sa pozriete lepšie, nájdete ju v priestore medzi písmenom F a červeným vzorom.

 

 


10. Unilever

Písmeno U v názve firmy Unilever je kreatívne „vyplnené“ rôznymi ikonami, ktoré symbolizujú rôzne aspekty firemného biznisu. Napríklad pery (vpravo vyššie) zobrazujú krásu ale i chuť.

 

 

 

 


11. NBC

Biely priestor v strede loga vytvára siluetu páva a farby naokolo jeho perie. Symbolika loga hovorí o tom, že televízia NBC (The National Broadcasting Company) je hrdá na svoje spravodajstvo.

 

 

 

 


12. Beats

Takmer každá športová či hudobná hviezda nosí slúchadlá značky Beats. Nie je preto prekvapením, že práve logo firmy zobrazuje tiež slúchadlá. Písmeno B a červený kruh boli umiestnené tak, aby zobrazovali človeka, čo ich používa.

 

 

 

Zdroj: adweek.com

Snímka zdroj: nydailynews.com

01 - Modified: 2007-04-11 22:00:00 - Feat.: 0 - Title: Nemci sa lúčia s trabantmi
01 - Modified: 2024-10-15 12:00:00 - Feat.: - Title: Tento kvíz vám poriadne zamotá hlavu. Vyznáte sa v autách aj bez loga na kapote? 02 - Modified: 2024-10-04 10:09:48 - Feat.: - Title: Čuchajú a známkujú. Aj tak vyzerá kontrola vozidiel špecialistami na pach v bratislavskom Volkswagene (+video) 03 - Modified: 2024-09-03 08:00:00 - Feat.: - Title: Dvaja študenti prespávajú v nehnuteľnostiach, aby dokázali majiteľom, že v nich nestraší. Samozrejme si za to nechávajp platiť 04 - Modified: 2024-08-22 05:56:55 - Feat.: - Title: Podnikateľka vlastnila Janukovyčovu plochu pre vrtuľníky. Teraz jej dali naše úrady zelenú na veľkú investíciu 05 - Modified: 2024-08-17 10:00:00 - Feat.: - Title: Bezmäsité mäso malo zachrániť svet, realita vyzerá inak. Firmy doň naliali vyše miliardy, ľudia oň nemajú záujem
menuLevel = 1, menuRoute = prakticke-hn, menuAlias = prakticke-hn, menuRouteLevel0 = prakticke-hn, homepage = false
21. november 2024 19:11