Je cesta k úspechu pracovať takmer 18 hodín denne? Tieto lekcie vás naučia, ako dosiahnuť úspech v práci bez toho, aby ste zapredali svoju dušu.
1. Buďte lojálni. A ľudia budú lojálni k vám.
Mať vo svojom pracovnom tíme ľudí, na ktorých sa môžete v prípade riešenia problému obrátiť, je veľkou výhodou. Táto stratégia vám pomôže dosiahnuť viac, ako ste si pôvodne mysleli. Ak budete napríklad pomáhať ostatným a práca s vami bude výhodná pre obe strany, časom k vám budú ľudia lojálni. A teda v prípade, že nebudete stíhať napríklad s prezentáciou či budete meškať na stretnutie, namiesto výčitiek sa vám dostane viac pomoci, ako by ste dúfali. Lojálnosť môže povzniesť celý firemný tím a pomôcť tak k lepším výsledkom.
2. Delegujte úlohy.
Tento koncept práce nie je žiadnou novinkou, no mnoho lídrov ho ignoruje. Väčšina ľudí je presvedčená, že spraví veci lepšie než ostatní. A to je chyba. Jedna vec je byť perfekcionista a mať vysoké nároky na ľudí. Druhá je však fakt, že ak sa niečo stane, ako líder tímu sa nebudete vedieť spoľahnúť na svojich zamestnancov či obchodných partnerov do takej miery, aby ste vypustili napríklad dôležitý projekt v čase vašej choroby z hlavy. Nebojte sa delegovať či už menšie alebo väčšie projekty na svojich ľudí. Dáte im tým šancu dokázať, že patria medzi šikovných zamestnancov a vy získate čas na iné, možno dôležitejšie veci. Ak začínate mať pocit, že viac pracujete než žijete, je načase zamyslieť sa a rozdeliť úlohy a povinnosti na iných. Začnite s menšími úlohami a postupne pridávajte viac zodpovednosti. Získate tak čas na svoj profesionálny rasť a v práci budete omnoho spokojnejší.
3. „To-do“ list nestačí. Zamerajte sa na „done“ list.
Zoznamy úloh sú dôležitou súčasťou práce, ak chcete dosiahnuť na pracovisku úspech a zároveň minimalizovať svoje pracovné vyťaženie. Nielenže si udržíte prehľad o tom, čo treba urobiť, no je to tiež obraz toho, čo už máte za sebou. Budete mať lepšie zorganizované povinnosti a predídete preťaženiu z práce, no čo je dôležitejšie – zoznamy vám poslúžia ako historické záznamy o tom, že ste výborný líder či zamestnanec. Je lepšie ukázať šéfovi, čo všetko ste dokázali, než počet odpracovaných hodín za deň.
4. Redefinujte slovo „úspech“.
Pracovať bez konca pracovného času môže spôsobiť, že si zabudnete užívať život, a čo je ešte horšie – znechutíte si prácu. Úspech nie je sedieť v kancelárii nonstop bez toho, aby ste videli svoju rodinu. Úspech je, ak v pracovnom čase „makáte“ ako stroj a na konci dňa odchádzate domov k rodine, ktorá ešte stále vie, ako vyzeráte. Nemôžete predsa chodiť do práce s radosťou, ak ste prepracovaní a vyčerpaní. Nastavte si hranice a nezabudnite žiť život aj mimo pracoviska. Ak si správne zadelíte čas, zistíte, že viete byť omnoho produktívnejší a úspešnejší, ako keby ste pracovali 24 hodín denne.