Vybrali sme pre vás osem krajských miest naprieč celým Slovenskom, vďaka čomu môžete zistiť, čo a kedy budete potrebovať.
Daň z nehnuteľností
Každý vlastník, správca, nájomca alebo skutočný užívateľ pozemku, bytu, rodinného domu alebo stavby podáva daňové priznanie k dani z nehnuteľnosti v tej obci alebo meste, na území ktorého sa nachádza nehnuteľnosť.
Daňové priznanie sa podávate vtedy, ak:
ste sa stali vlastníkom prvej alebo ďalšej nehnuteľnosti
nastali zmeny vo vlastníctve alebo v nehnuteľnostiach, ktoré majú vplyv na výšku dane
ste vydražili nehnuteľnosť
nadobudnutím právoplatnosti rozhodnutia o dedení nehnuteľnosti
ste predali nehnuteľnosť a už nebudete zapísaní v katastri nehnuteľností
ste nehnuteľnosť síce nadobudli už predchádzajúcich rokoch, ale doteraz ste ešte priznanie nepodali
si daňovník uplatní nárok na zníženie alebo oslobodenie od dane (napríklad oslobodenie od platenia dane zo stavieb, z bytov, pozemkov vo vlastníctve občanov v hmotnej núdzi)
Daňové priznanie nepodáva majiteľ nehnuteľnosti, ktorý už v predchádzajúcich rokoch podal priznanie a v jeho vlastníctve nenastali žiadne zmeny.
Čo vyplniť
Ak vám vznikla povinnosť podať daňové priznanie k dani z nehnuteľnosti, je potrebné vyplniťPriznanie k dani z nehnuteľností, ktoré je zároveň aj tlačivo k dani za psa, k dani za predajné automaty a k dani za nevýherné hracie prístroje. Tlačivo je spoločné pre fyzické a právnické osoby. Výhodou je, že ho možno použiť na viacero podaní. Okrem svojich identifikačných údajov v ňom uvediete len základné údaje potrebné na výpočet a vyrubenie dane. Je to hlavne výmera pozemku, podlahová plocha bytu, zastavaná plocha stavby, počet podlaží, forma vlastníctva či účel využitia.
Tlačivo si môžete vyzdvihnúť priamo u správcu dane – referát miestnych daní a poplatkov, prípadne ho nájdete na internete. Vyplnené tlačivo môžete odovzdať osobne priamo na referáte miestnych daní a poplatkov, kde vám zodpovedný pracovník vie poradiť v prípade nejasností, alebo ho môžete poslať poštou, alebo odovzdať na podateľni mestského alebo obecného úradu.
Pezinok
Doklady
Je potrebné priložiť fotokópie dokladov preukazujúce nadobudnutie nehnuteľností alebo fotokópie dokladov, ktoré majú vplyv na zmenu vyrubenej dane.
Poplatky
Vyhotovenie odpisu (fotokópie) výpisu alebo písomnej informácie z úradných kníh, úradných záznamov, evidencií a zo spisov:1,50 eura (za každú aj začatú stranu)
Osvedčenie odpisu (fotokópie), výpisu alebo písomnej informácie úradných záznamov, zo spisov:1,50 eura (za každú aj začatú stranu)
Vydanie ro...
Zostáva vám 85% na dočítanie.