„Viac ako 50 percent spoločností sa v prieskume priznalo, že sú len v počiatočných fázach,“ konštatuje spoločnosť Coface. Ďalšie spoločnosti, ktoré už pokročili, nie sú stále vo fáze dokončenia. „Dodržiavanie nového štandardu je pre spoločnosti viac náročné na zdroje v porovnaní s predchádzajúcimi predpismi, pretože vyžaduje väčšie odborné znalosti, štvrťročné plánovanie a vysokokvalitný nepretržitý tok údajov ECL ((Expected Credit Losses) o obchodných partneroch spoločností,“ podotýka Coface.
Spoločnosť Coface predpokladá, že audítori a autorizovaní účtovníci budú od firiem vyžadovať a kontrolovať plnenie tohto nariadenia. Aj preto bol vyvinutý model výpočtov ECL založený na on-line riešeniach pre analýzu kreditného rizika a rozhodovanie. „K dispozícii je prostredníctvom služby Coface Reserve 9. Nová služba umožňuje spoločnostiam jednoducho a presne identifikovať, merať a predpovedať riziká z ich obchodných pohľadávok a posúdiť ich potenciálne straty,“ vysvetľuje Coface.
Odhady ECL sa vypočítavajú na základe krížových údajov z troch parametrov: pravdepodobnosť zlyhania kupujúceho, expozícia a podiel straty z dôvodu zlyhania očakávanej v prípade zlyhania platby kupujúceho. Na posúdenie pravdepodobnosti zlyhania a straty z dôvodu zlyhania spoločnosť analyzuje informácie o kreditnom riziku, ktoré zahŕňajú údaje o histórii platieb spoločnosti, o bonite, ako aj štatistiky šancí na zotavenie. Model sa nespolieha iba na historické údaje, ale ekonómovia spoločnosti neustále aktualizujú a testujú súbory údajov pomocou analýz potenciálneho vývoja. To zaručuje, že budú relevantné pre každé posudzované obdobie. Model má tiež vplyv na dopad poistenia úveru, pričom poskytuje dve hodnoty ECL s alebo bez poistenia.