"Bola to príležitosť pre ďalší profesionálny rozvoj. V tom čase aj veľká neznáma. Výzva pre všetkých, ktorí sme sa na to dali. Väčšina z nás pracovala pre zahraničných investorov. Tí rovnako ako my cítili potrebu investovať do vzdelania ,západného typu´," spomína Martin Visnansky, konzultant spoločnosti Sanigest International. MBA program, ktorý absolvoval, sponzorovala americká vláda. Začal v roku 1996 na Ekonomickej univerzite v Bratislave v spolupráci s Katz Graduate School of Business, University of Pittsburgh, USA. Išlo podľa neho o jeden z prvých -- ak nie úplne prvý -- klasický model weekend executive MBA (WEMBA) na Slovensku so zahraničným partnerom. Po roku partnerské záväzky v ňom prevzala Fakulta manažmentu Univerzity Komenského Bratislava. V roku 1999 program ukončil prvý tucet slovenských absolventov s certifikátom MBA. "Pre dosiahnutie plnohodnotného, akreditovaného MBA titulu sme spolu s kolegami z ďalších ročníkov WEMBA v lete 2001 absolvovali ešte jeden trimester pod vedením pedagógov Katz School," dopĺňa Visnansky.
Vďaka MBA mohol podľa vlastných slov posunúť hranice sebarealizácie podstatne ďalej. Pomohlo mu chápať biznis v podstatne širšom kontexte, s nadhľadom. "Navyše, ak dnes niečo neviem alebo nemám istotu v rozhodovaní, minimálne poznám nástroje a kanály, ktoré mi pomáhajú rozhodnúť sa rýchlejšie, lepšie a spoľahlivejšie," vysvetľuje. To, čo sa dalo jednoducho "nasimulovať" prípadovými štúdiami, v súčasnosti vie ľahšie aplikovať v každodennej praxi. Nezanedbateľným prínosom sú pre neho tiež kontakty s ostatnými absolventmi.
StoryEditor