V elektronizácii a informatizácii štát už neraz zlyhal. Napriek rozsiahlym investíciám jeho e-systémy stále nefungujú tak, ako by mali. Neobávate sa, že váš projekt, ktorým ste vyhlásili vojnu byrokracii na úradoch, to môže nabúrať?
Spojili ste veľké témy. Informatizácia krajiny prebieha niekoľko rokov. Od minulého roku, keď vznikol náš úrad, sa veľa vecí zmenilo. Máme stratégiu, schvaľujeme akčný plán, riešime modernizáciu portálu verejnej správy a množstvo ďalších problémov, ktoré sa postupne vynárajú a na ktoré sa ma ako digitálneho lídra Slovenska nakoniec ľudia pýtajú. Venujeme sa im postupne, spolupracujeme so svetovými kapacitami a s expertmi, pripravujeme sa na najnovšie výzvy a pritom sa zameriavame na ľudí. Človek musí v dennom živote pocítiť zmenu. To je moja priorita. Úrady dáta majú a musia ich používať. Som presvedčený, že tak, ako dnes fungujú registre a konkrétne príklady z praxe ukazujú, že keď inštitúcie chcú, vedia sa k nim dostať, tak sme tiež schopní pripraviť fungovanie verejnej správy bez toho, aby úradníci robili z ľudí poštárov.
Chcete posúdiť a zmeniť 147 zákonov, desiatky vládnych vyhlášok a nariadení, čím sa má odstrániť časť papierovania a opakované chodenie ľudí na úrady a žiadanie či podávanie tých istých dokladov. Dokážu túto úlohu ministerstvá a ich inštitúcie splniť?
Mojím cieľom je naozaj odstrániť preháňanie ľudí z úradu na úrad a nadbytočné cirkulovanie papierov. Po analýze fungovania tohto systému sme navrhli riešenie prostredníctvom novely Správneho poriadku. Chceme ňou zmeniť 147 zákonov, 68 vyhlášok, 12 nariadení ...
Zostáva vám 85% na dočítanie.