Mimovládna organizácia Transparency International dáva podnet na volebnú komisiu v súvislosti so súťažou, ktorú na svojom instagramovom profile vyhlásila bývala playmate Zuzana Plačková. Tá ako výhru ponúka iPhone, ktorého cena je 1200 eur. Podmienkou je, že súťažiaci musia začať sledovať profil lídra SaS Richarda Sulíka.
Transparency kritizuje, že táto súťaž nie je označená ako volebná reklama. "Text nie je nijako označený ako reklama, hoci ide zjavne o podporu návštevnosti Sulíkovho profilu, ktorý aktuálne rieši volebnú kampaň. Telefón, ktorý sa predáva za 1200 eur, jej do súťaže darovala práve SaS, čo nám potvrdila aj hovorkyňa strany Katarína Svrčeková. Podľa nej výdavok na iphone ešte na volebnom účte nie je, práve ho kúpili a Plačkovej odovzdajú až zajtra," píše Transparency.
Tá dodáva, že s nápadom mala prísť samotná Plačková, ktorá si za to nevypýtal ani odmenu. "Podľa zákona to tak či tak bude musieť strana zahrnúť do celkových výdavkov kampane ako tzv. bezodplatné plnenie v záverečnej správe, ktorá sa posiela ministerstvu vnútra mesiac od volieb. O túto hodnotu si zároveň znižuje maximálny limit na výdavky," vysvetľuje organizácia, ktorá odhaduje Plačkovej pomoc na tritisíc eur.
"Malo tam byť jasne označené, kto je zadávateľom a kto dodávateľom, prípadne aj informácia, že kto dal do súťaže ten iphone. Preto túto súťaž dávame volebnej komisii na preverenie a prípadnú pokutu," vysvetlila ďalej Transparency.
Zuzana Plačková patrí k najvplyvnejším Slovákom na Instagrame. Jej profil sleduje vyše 574-tisíc ľudí. Sulík má na svojom profile v čase písania tohto článku necelých 20-tisíc sledovateľov a je možné, že v súvislosti so súťažou budú hojne pribúdať.