Netflix navyše uviedol, že v treťom štvrťroku by sa mal počet predplatiteľov vrátiť k rastu. Akcie podniku po zverejnení štvrťročných výsledkov výrazne posilnili. Firma v apríli predpovedala, že v druhom štvrťroku stratia dva milióny predplatiteľov. Šokovala tak investorov a vyvolala pochybnosti ohľadom svojich dlhodobých vyhliadok.
V prvom štvrťroku firma vykázala prvý úbytok počtu predplatiteľov za viac ako desať rokov. Naďalej však zostáva dominantným hráčom na trhu, na konci druhého štvrťroka mala takmer 221 miliónov predplatiteľov. V treťom štvrťroku počíta s nárastom počtu predplatiteľov o zhruba jeden milión.
Predplatitelia klesli, zisky stúpli
Zisk v 2. kvartáli stúpol na 1,44 miliardy dolárov (1,40 miliardy eur) alebo 3,20 dolára na akciu z 1,35 miliardy dolárov alebo 2,97 dolára na akciu v rovnakom období pred rokom. Analytici v priemere počítali s 2,96 dolára na akciu. Tržby medziročne vzrástli o 8,6 % na 7,97 miliardy zo 7,34 miliardy dolárov.
Podľa Tom‘s Guide Netflix v liste pre akcionárov a investorov napísal: „Máme to šťastie, že sme v pozícii lídra v oblasti streamovania zábavy podľa všetkých metrík (výnosy, zapojenie, odberatelia, zisky a voľný peňažný tok). Sme si istí a optimistickí ohľadom budúcnosti.“
Záchrana v podobe Stranger Things
V liste sa Netflix pochválil, že jeho údaje za 2. štvrťrok ukazujú, ako sa snaží „uspokojiť široké spektrum vkusu členov“ tým, že sa zameriava na „neporovnateľnú rozmanitosť a kvalitu titulov.“
Odvoláva sa na 4. sériu Stranger Things, ktorá za prvých 28 dní nazbierala 1,3 miliardy hodín, a tešila sa z gigantického úspechu na sociálnych sieťach. „Kumulatívne množstvo príspevkov na Twitteri o Stranger Things naďalej prevyšuje Obi-Wana Kenobiho aj Top Gun Maverick.“
Klasické televízie čaká smrť
Generálny riaditeľ platformy Reed Hastings tak mal hneď niekoľko dôvodov na radosť. Okrem iného totiž podľa The Verge stihol opäť spomenúť, že chce, aby klasické lineárne televízne vysielanie zomrelo. Povedal, že Netflix je na skvelom mieste, pretože lineárne vysielanie bude mŕtve o „5 až 10 rokov.“
Jedným z najväčších konkurentov pre streamovaciu platformu totiž nie sú len Disney+ či HBO Max, ale hlavne bezplatne šírené kanály, ktoré vo svete vysielajú do akéhokoľvek televízora s anténou, spolu s káblovou televíziou. Pokiaľ sa skutočne stane, že klasické vysielanie skončí, streamovacie platformy na čele s Netflixom sa stanú štandardom sledovania televízie.
Lacnejšie, s reklamami a menej obsahu
Aj keď to pod+a odhadov vyzerá tak, že Netflix v treťom štvrťroku začne opäť stúpať, nechce nechať nič na náhodu. Ako sme ťa už predtým informovali, platforma chce predstaviť nové lacnejšie predplatné, v rámci ktorého sa ľuďom budú zobrazovať reklamy. Podľa všetkého sa ho dočkáme začiatkom budúceho roka s tým, že najprv bude uvedené na trhy, kde sú už teraz vysoké výdavky na reklamu.
Prekvapivou informáciou ale je, že podľa obsahového riaditeľa Teda Sarandosa sa v tejto verzii predplatného nebude nachádzať všetok licencovaný obsah platformy. Podľa Deadline je to preto, že zavedenie takéhoto predplatného si vyžaduje nové dohody so štúdiami. To môže znamenať, že bude chvíľu trvať, kým sa dohodnú, prípadne sa nedohodnú vôbec a obsah bude chýbať. Určite však nebude chýbať pôvodný a originálny obsah od Netflixu.
Zaplať nám dobrovoľne
Ďalšou vecou je, že platforma logicky nechce, aby si svoj účet zdieľal s ďalšími domácnosťami. 22. augusta preto vo vybraných krajinách spustí funkciu „Pridať domov“, v rámci ktorej si užívatelia môžu kúpiť ďalšie „domácnosti“, s ktorými budú zdieľať svoj účet.
Funkcia je spoplatnená sumou 2,99 dolára, čo je síce stále menej ako suma celkového predplatného, no stále je to o 2,99 dolára viac, ako keď ľudia zdieľajú svoj účet načierno. Netflix okrem toho ubezpečil, že funkcia nebude automatická, takže v prípade neskoršieho spustenia na Slovensku (niekedy v roku 2023) ti platforma nebude hneď účtovať poplatky, ale vyzve ťa, aby si pridal ďalšie domácnosti dobrovoľne.