Streamovacia platforma Netflix sa tento rok topí vo veľkých problémoch. Po prvýkrát za vyše desať rokov dostala facku v podobe zníženia počtu predplatiteľov. Ako spoločnosť informovala v rámci zverejnenia finančných výnosov, počas prvého štvrťroku Netflix prišiel o viac ako 200-tisíc predplatiteľov. V poznámke pre akcionárov uvádza, že rast jeho príjmov sa „výrazne spomalil“.
Prečo sa okolo toho robí také veľké „haló”, keď má táto platforma stále viac ako 220 miliónov predplatiteľov? Podľa odhadov sa totiž očakáva, že v druhom kvartáli by mohla prísť o ďalšie dva milióny predplatiteľov. A to už je príliš veľké číslo na to, aby zostala bez reakcie.
Reklamy prichádzajú
Už v predchádzajúcich mesiacoch sa preto začalo vo veľkom skloňovať pridanie reklám do obľúbenej platformy. Finančný riaditeľ Spencer Neumann ešte v marci o komerčnom obsahu povedal „nikdy nehovor nikdy”, no dodal, že to nie je niečo, čo Netflix momentálne zvažuje. Prešli tri mesiace a spoločnosť oficiálne oznámila, že na platformu pridá aj reklamy.
Co-CEO Netflixu Ted Sarandos pred pár hodinami potvrdil, že reklama bude hrať úlohu v budúcnosti Netflixu. Podľa portálu Hollywood Reporter tieto slová zazneli na reklamnom festivale Cannes Lions, kde sa rozprával s moderátorkou podcastu Sway Karou Swisher.
„Vynechali sme veľký segment zákazníkov,“ povedal Sarandos, „čo sú ľudia, ktorí hovoria - hej, Netflix je pre mňa príliš drahý a reklama mi nevadí.“ Pokiaľ si platíš akúkoľvek verziu Netflixu dostupnú v našej krajine, nemusíš sa báť, že počas napínavej scény v Stranger Things na teba vyskočí reklama. Tá sa bude objavovať iba v novej, lacnejšej verzii, ktorej cena ani dátum spustenia nateraz nie sú známe.
Vlna nepopulárnych rozhodnutí
Netflix na Slovensku ponúka tri rôzne balíčky - najlacnejší začína na sume 7,99 eur (jedno zariadenie, SD rozlíšenie obrazu), nasleduje štandardné predplatné za 9,99 eur (dve zariadenia, Full HD rozlíšenie) a premium za 11,99 eur (štyri zariadenia, 4K rozlíšenie).
„Pridávame vrstvu reklám, nepridávame reklamy do Netflixu, ako ho poznáte dnes. Pridávame vrstvu reklám pre ľudí, ktorí hovoria - hej, chcem nižšiu cenu a budem pozerať reklamy.“ Pokiaľ nebudeš chcieť lacnejší variant, nič sa pre teba nezmení.
Tento krok prichádza po vlne nepopulárnych rozhodnutí, ktoré Netflix v priebehu posledných mesiacov urobil. Ako pripomína portál Tom´s Guide, začalo to zvyšovaním cien predplatného (nateraz nie v našej krajine), krokmi na potlačenie zdieľania hesiel, rušení mnohých seriálových projektov a stratu časti obsahu v prospech konkurenčných služieb. Uvidíme, či práve lacnejšia verzia na úkor sledovania reklám vráti streamovaciu platformu späť na koňa.