Demake
Možnosti dnešného hardvéru sú neporovnateľné s tým, čo mali vývojári videohier k dispozícii ešte pred dvadsiatimi rokmi. Nejde pritom len o detailnejšiu grafiku, zmenili sa aj základné kamene hrateľnosti a metódy rozprávania príbehu.
Obstáli by však moderné, starostlivo zrežírované blockbustery aj bez príťažlivého technologického kabátika? Na túto otázku sa snažia nájsť odpoveď tvorcovia tzv. demakeov, teda retro verzií moderných hier, upravených tak, aby mohli bežať aj na prehistorických strojoch. Najnovšie sa podobných verzií dočkali rovno dve playstationové exkluzivity a treba povedať, že ako super ťažký Bloodborne, tak emotívny krvák The Last of Us vyzerajú skvele.
Bloodborne
Na demaku Bloodborne už extravagantná vývojárka Lilith Walther pracuje od roku 2015 a nie je ani isté, či sa niekedy hrateľnej verzie vôbec dočkáme. Zatiaľ predvedené ukážky však vyzerajú tak dobre, že na prvý pohľad ani nespoznáte, že nejde o dielo profesionálneho vývojárskeho tímu z polovice deväťdesiatych rokov.
Najnovšie do hry pribudol aj legendárny súboj s otcom Gascoignom a minimálne čo sa týka obtiažnosti hra nijako nezľavuje z vysokých nárokov nastavených originálom.
The Last of Us
Ako by vyzerala táto akčná adventúra v ére prvého PlayStationu? Ako Metal Gear Solid, myslí si youtuber vystupujúci pod prezývkou Rustic Games BR. Kameru spoza chrbta hlavného hrdinu presunul do vtáčej perspektívy, inak však opatrná hrateľnosť spoliehajúca sa na zakrádanie a tiché útoky zo zálohy zostala zachovaná.
Obávame sa však, že hra by v tejto podobe stratila svoje hlavné kúzlo a hitom by sa nestala. Viac ako o hrateľnosti je totiž táto značka o príbehu a ten jednoducho v podaní niekoľkých hranatých krabíc nedokáže sprostredkovať zodpovedajúce emócie.
Brainee patrí do portfólia vydavateľstva Mafra, ktorého súčasťou je aj iDnes.cz.