Hlavný príbeh, opäť sleduje Kratosa a jeho syna Atreusa. Zatiaľ čo ich ciele boli v roku 2018 zosúladené, ciele Kratosa a Atreusa sú v Ragnaröku v rozpore.Twitter/santa Monica Studio – God Of War Ragnarök/
StoryEditor

Kratos so svojou sekerou v boji proti severským bohom umlčal všetkých kritikov. God of War Ragnarök je epický

Michal Čiernik04.11.2022., 13:00h

Pokračovanie hry God of War z roku 2018 sa dostane na pulty obchodov už o pár dní. Podľa doterajších recenzií kritikov sa však veľmi rýchlo vyprázdnia.

Lajkuj Brainee.sk na

Zatiaľ čo God of War z roku 2018 všetkých nadchol, pokračovanie Kratosových príbehov zo zamrznutej severskej divočiny doslova všetkým vyrazilo dych. „Je to skutočne špeciálny a vhodne veľkolepý záver Kratosovej nórskej ságy,“ napísal vo svojom hodnotení portál IGN, ktorý hre dal desať z desiatich. „Na jedného hráča tam bolo toľko príbehu, že uprostred hry som mal pocit, že to pokojne mohla byť trilógia. Hráčovi by to dalo trochou viac času na to, aby sa zdržal pri niektorých udalostiach a herných momentoch,“ prezradil vo svojej recenzií portál Destruction, ktorý Ragnarök ohodnotil známkou deväť.

God of War Ragnarök je rozšírením predošlej hry, požičiava si rovnaké miesta, obsadenie a všeobecnú hernú slučku, ako uvádza comingsoon.net. Aj keď Fimbulwinter, ktorý je predzvesťou Ragnaröku, zmenil vizuál každého miesta, napriek tomu to celej sérii dodáva na kompaktnosti. To štúdiu Santa Monica dalo možnosť hlbšie sa ponoriť do príbehu a naplno ho rozvinúť. Množstvo originálnych postáv, mechaník a umelecky ohromujúcich úrovní dopĺňajú svet Ragnaröku, no zároveň mu dávajú dostatok vlastnej identity.

Súboje sú jasným príkladom rafinovaného mixu staréhé God of War s novým. Bitky sa stále točia okolo uprednostňovania nepriateľov a používania Kratosovej Leviatanskej sekery, Blades of Chaos a holých pästí na zmrzačenie všetkého, čo je v dohľade. Výber toho, čo zavraždiť a ako to zavraždiť, je nekonečný, pretože hráči majú k dispozícii obrovské množstvo možností.

image

Budúcnosť filmov tkvie vo videohrách. PlayStation chce sfilmovať svoje najväčšie herné klenoty

Hra je prekvapivo zdĺhavý zážitok a veľká časť pochádza z vedľajšieho obsahu. Lake of Nine slúžilo ako centrum v hre z roku 2018, ktoré umožňovalo rozdeľovať voliteľné ciele a miesta na preskúmanie medzi misiami. Ragnarök to zdvojnásobil tým, že má viacero otvorených oblastí plných questov. Každá z nich má svoj príbeh, ktorý sa pomaly rozvíja a týka sa hlavných postáv. Je to premyslený prístup, ktorý zaručuje, že nič neslúži len na zvýšenie počtu hodín. Fantastické sú najmä vedľajšie ciele, pretože každý z nich niečo o protagonistoch prezrádza. Brilantné budovanie sveta je dôležité pre rast samotných postáv.

image

Nový Tekken či Star Wars vo virtuálnej realite. Sony predstavila v State of Play nadupané novinky

To všetko podporuje aj hlavný príbeh, ktorý opäť sleduje Kratosa a jeho syna Atreusa. Zatiaľ čo ich ciele boli v roku 2018 zosúladené, ciele Kratosa a Atreusa sú v Ragnaröku v rozpore. To vedie k jednému z jeho hlavných zdrojov napätia. Ako správny tínedžer koná Atreus nerozvážne, aby zistil svoj osud a ide priamo proti Kratosovým túžbam žiť bezpečný a odľahlý život.

God of War Ragnarök je vynikajúci koniec tejto nórskej ságy. Pútavý boj na blízko s množstvom variácií, veľké svety plné vedľajších úloh a mimoriadne prepracovaný príbeh je v podaní štúdia Santa Monica skutočným majstrovským dielom. Na pulty obchodov príde 9.11.

Top rozhovor
menuLevel = 3, menuRoute = notsorry/news/zabava, menuAlias = zabava, menuRouteLevel0 = notsorry, homepage = false
22. november 2024 07:16