Po januárovej správe, ktorá ukázala, ako sa zmenilo zákaznícke vnímanie najnovších smartfónov od Applu, teda že spokojnosť zákazníkov s vrcholnými modelmi (iPhone 15 Pro a 15 Pro Max) už mesiac po ich uvedení kvôli sklamaniu z výdrže batérie klesla pod iPhony 15 a 15 Plus, priniesla spoločnosť PerfectRec porovnanie zákazníckej spokojnosti s aktuálnymi topmodelmi dvoch najväčších rivalov na mobilnom trhu, teda Applu a Samsungu, píše Lukáš Hron z portálu iDnes.
Tohtoročné monitorovanie recenzií aktuálnych generácií ich vrcholných smartfónov, ktoré používatelia vytvorili na Googli a z ktorých PerfectRec určuje celkovú spokojnosť podľa percenta recenzentov, ktorí danému produktu dali plný počet hviezdičiek na päťhviezdičkovej škále, prinieslo zaujímavé zistenie.
Výmena pozícií
Zatiaľ čo doteraz vychádzal ako víťaz Apple, tento rok sa prvýkrát pozície obrátili. Samsung totiž so súčasným radom Galaxy S24 dosiahol vôbec prvýkrát vyššiu mieru zákazníckej spokojnosti ako Apple v prípade iPhonov radu 15.
Galaxy S24 má plný počet hviezdičiek pri 91 percentách recenzií, pri vrcholnom modeli S24 Ultra je to potom 88 percent. Najnižšiu hodnotu z trojice aktuálnych top Samsungov dosiahol model S24+, a to 84 percent. Podľa spoločnosti PerfecRec všetky tri modely špičkových mobilov dosahujú vyššiu zákaznícku spokojnosť ako porovnateľný iPhone 15.
„Tieto čísla spokojnosti zákazníkov sú oveľa vyššie ako u akejkoľvek predchádzajúcej generácie telefónov Samsung Galaxy S,“ doplnila spoločnosť, z prieskumu ktorej vyplýva, že v prípade vrcholného modelu S24 Ultra boli zákazníci najspokojnejší s minuloročnou generáciou.
Z dna na vrchol
Základný model (Galaxy S) potom, čo v prípade generácie S22 najmä kvôli procesoru Exynos použitému v kusoch určených pre európsky a kórejský trh, s ktorým súviselo veľké množstvo užívateľských sťažností na prehrievanie, dosiahol historické minimum, zažíva nárast zákazníckej obľúbenosti.
Vôbec najspokojnejší boli zákazníci, čo sa základného modelu týka, so siedmou generáciou, teda modelom Galaxy S7 (76 percent užívateľských recenzií s piatimi hviezdičkami).
Avšak Samsungu teraz hrá do kariet fakt, že jeho aktuálny topmodel bol na trh uvedený iba tento rok v januári, zatiaľ čo aktuálne iPhony už vlani v septembri. Portál 9to5mac tak podotýka, že z toho dôvodu existuje oveľa väčší počet recenzií pre iPhony 15 ako pre Samsungy radu Galaxy S24. PerfectRec si na druhú stranu všimol, že recenzie od prvých užívateľov sú často negatívnejšie ako tie, ktoré sa objavujú až po niekoľkých mesiacoch.
Môže sa to zmeniť
„Domnievame sa, že to môže byť spôsobené skutočnosťou, že prví užívatelia sú nadšenci, ktorí sú viac oboznámení s najnovšími modelmi a môžu byť sklamaní, pokiaľ sa vylepšenia nezdajú pôsobivé,“ uviedla spoločnosť s tým, že je možné, že ide čisto o fenomén spoločnosti Apple a prví používatelia Galaxy S sa správajú odlišne. U nich nemožno naopak vylúčiť, že prvé pozitívne reakcie nie sú unáhlené.
„Hoci existuje veľké množstvo prvých recenzií Galaxy S24, je stále možné, že sa spokojnosť časom zmení,“ doplnil PerfectRec s dodatkom, že v nasledujúcich mesiacoch bude sledovať, či a ako sa zákaznícka spokojnosť s novými zariadenia,i bude vyvíjať. Zatiaľ však platí, že používatelia smartfónov z rodiny Galaxy S24 sú s nimi spokojnejší ako používatelia iPhonov 15.
Portál iDnes patrí do portfólia vydavateľstva Mafra, ktorého súčasťou je aj Brainee.