Poľská kozmetická firma uviedla na trh parfum s vôňou zemiakov, inšpirovaný výletmi jej zakladateľa na miestny trh, keď vyrastal v malom meste v Poľsku. Na novinku v kozmetickom svete upozornil portál Notes from Poland.
Bohoboco je firma, ktorá sa špecializuje na „niche parfumy, ktoré zvádzajú a intrigujú“. Jej najnovší produkt má názov „Poľské zemiaky“ a bude sa dať kúpiť od budúceho týždňa za cenu 665 zlotých (155 EUR) za 50 mililitrovú fľašu.
Spomienky na detstvo
Vôňa je „poctou prízemnému a drsnému kúzlu poľských trhov, kde s každým krokom objavujeme kúzlo jedinečnosti v jednoduchosti“, hovorí zakladateľ a kreatívny riaditeľ spoločnosti Bohoboco Michał Gilbert Lach, ktorý vyrastal v meste Żywiec.
Hovorí, že zemiakový parfum je súčasťou jeho vlastného „čuchového príbehu“, čím oživuje svoje detské spomienky na pobyt na „poľskom trhu, ktorý vyzeral ako javisko s rôznymi plodinami a bol srdcom miestnej komunity.“
Zemiaky aj tóny červenej repy
„Každú stredu ráno sa zhromaždili miestni farmári a remeselníci a vytvorili magický priestor, ktorý ožil,“ hovorí Lach. „Tieto chvíle boli ako cesty hlboko do duše, kde každá vôňa priniesla nový objav.“ Najmä zemiaky sú „zlatým pokladom poľského vidieka,“ dodáva. „Ich zemitá šupka, stále vlhká od rannej rosy, vyžarovala hlboký, zmyselný akord.“
Jeho firma poznamenáva, že okrem „nóty ušľachtilých zemiakov pulzujúcich v srdci kompozície“ vôňa obsahuje aj tóny červenej repy, pšenice, trávy, kože a borovice.