Júnový utorok sa do histórie slovenského internetu (a politiky) zapísal ako deň, kedy poslancovi za Smer SD a známemu konšpirátorovi Ľubošovi Blahovi Facebook nadobro zrušil stránku.
„Táto stránka bola odstránená pre opakované porušovanie našich pravidiel týkajúcich sa nenávistných prejavov, šikanovania a obťažovania, podnecovania k násiliu a šírenia dezinformácií o covide-19,“ vyjadrilo sa k zrušeniu tlačové oddelenie sociálnej siete.
Bývalý najpopulárnejší politik na Facebooku
Stránka opozičného poslanca mala v deň zrušenia viac ako 174-tisíc sledovateľov, a bola jednoznačne najsilnejším komunikačným prostriedkom politika. Podpredseda Smeru SD si stránku založil v roku 2018 a do propagácie svojho profilu investoval desiatky tisíc eur.
Podľa informácií webu Mediaklik, Blaha len v apríli tohto roka do podpory svojich postov investoval takmer 9-tisíc eur, v máji viac ako 13-tisíc eur a aj tento mesiac viac ako 6-tisíc eur.
Blaha bol najpopulárnejším slovenským politikom na Facebooku, avšak to už je minulosťou. Tu sa ponúka zásadná otázka: Kto ho v čele popularity na Facebooku nahradí?
Za Blahom nasleduje Uhrík
Bohužiaľ, pre demokratickú časť obyvateľstva to opäť nevyzerá príliš ružovo. Podľa dát analytikov z agentúry Politics.social, ktorí skúmajú počty interakcií na Facebooku na všetkých profiloch politických strán, je druhým najpopulárnejším slovenským politikom na sociálnych sieťach šéf hnutia Republika a europoslanec Milan Uhrík. Jeho príspevky dosiahli za posledný mesiac 410-tisíc interakcií.
Na treťom mieste sa nachádza Blahov stranícky šéf Robert Fico s 377-tisíc interakciami na príspevkoch za posledných 30 dní.
Prvú päťku slovenských politikov na sociálnych sieťach dopĺňajú ešte predseda Hlasu Peter Pellegrini a exkotlebovec Tomáš Taraba.
Najpopulárnejšou stranou je Smer SD, do propagácie vráža najviac peňazí
Čo sa týka popularity politických strán, prvé miesto v rebríčku patrí opozičnému Smeru-SD s viac ako miliónom interakcií na posty počas posledného mesiaca. V tesnom závese nasleduje extrémistická ĽSNS, na ktorých príspevky zareagovalo počas posledných 30 dní niečo tesne nad milión užívateľov. Na treťom mieste je Hlas s 510-tisíc interakciami, štvrté je Matovičovo OľaNO, piate SaS.
Čo sa týka samotných výdajov, na propagáciu svojich stránok na sociálnych sieťach dlhodobo vedie Smer, ktorý len za posledný mesiac podľa dát Politics.social, vrazil do reklamy na Facebooku 24-tisíc eur.
Na druhom mieste je koaličné OľaNO, ktoré na výdavky spojené s reklamou svojich stránok minulo 21-tisíc eur, potom nasleduje strana Za Ľudí, ktorá za posledných 30 dní do sociálnych sietí investovala viac než 9-tisíc eur. Na štvrtom mieste je mimoparlamentné KDH (8 550 eur), prvú päťku uzatvára strana Spolu (8 350 eur).