V Bratislave je podľa magistrátu čoraz viac možností zdieľanej mobility a kolobežky a bicykle sú „na každom rohu“. Problém však podľa neho nastáva, ak sú kolobežky uprostred chodníkov či cestičiek.
„Z komfortnej kolobežky či bicykla sa tak stáva nekomfortná prekážka. Aby sme zabránili chaosu a pomohli predísť potenciálne nebezpečným situáciám, ktoré môžu byť s takzvaným free floating systémom spojené, spolu s prevádzkovateľmi prichádzame s 'parkoviskami', virtuálnymi zónami, pre prostriedky zdieľanej mobility,“ spresnilo mesto.
Virtuálne zóny boli vybrané tak, aby bolo možné kolobežku jednoducho a pohodlne v meste zaparkovať. Zároveň sa pri vytváraní takýchto parkovacích miest dbalo na to, aby zaparkované kolobežky a bicykle nechali dostatok priestoru pre chodcov, rodičov s kočíkmi či ľudí s obmedzenou mobilitou.
Systém je momentálne v skúšobnej prevádzke a zóny bude mesto prispôsobovať potrebám používateľov. „Taktiež ich budeme upravovať podľa toho, ako zasahujú do peších trás. Parkovanie zdieľaných mobilít v zónach je nový európsky trend a veríme, že aj v Bratislave pomôže minimalizovať konfliktné situácie,“ uviedol magistrát.
Používateľov zdieľanej mobility vyzval, aby v záujme bezpečnosti nevyužívali chodníky, ale používali dopravný priestor a cyklistickú infraštruktúru.