kravaPavol Funtál
StoryEditor

VIDEO Zo žien urobili kravy. Mliekareň sa za svoju sexistickú reklamu musela ospravedlniť

som17.12.2021., 10:00h
Reklama najväčšej mliekarenskej spoločnosti v Južnej Kórei Seoul Milk vyobrazila skupinu žien na lúke, ako cvičí jogu a následne sa premieňajú na kravy.
Lajkuj Brainee.sk na

Na reklamy bez štipku zdravého rozumu sme sa Slovensku zvyknutí a žiaľ aj na tie sexistické. Spomeň si na Sexisticky kix roka od vinárstva Durgala&Budinský. Vinárstvo obdržalo tento titul za najsexistickejšiu reklamu „rýchlovky na vinohrade,“ ktorá podľa odbornej poroty naznačuje normalizáciu sexuálneho násilia.

Zo žien kravy

Najväčšia juhokórejská mliekarenská firma Seoul Milk však prekonáva aj slovenské dno. Ženy totiž premenila na kravy. Mliekareň zverejnila svoju reklamu 29. novembra. Vystupuje v nej muž, ktorý prechádza lesom s kamerou v ruke a narazí na skupinu žien, ktoré pijú vodu z potoka. Neskôr ich tajne natáča pri cvičení jogy na lúke a keď omylom šliapne na suchú vetvu, objavia sa v zábere miesto žien kravy. Píše denník Idnes.cz.

„Konečne sme ich dokázali natočiť v mieste nedotknutej čistoty,“ hovorí v reklame mužský hlas. Video končí slovami: „Čistá voda, organické krmivo, stopercentne čisté Seoul Milk. Organické mlieko z organického ranča v príjemnej prírode Čchongjangu.“

Firma očividne zaspala dobu. Po zverejnení reklamy nasledovala masívna kritika na sociálnych sieťach, ktorá minulý týždeň prinútila firmu stiahnuť reklamu zo svojho kanála na serveri YouTube, píše denník South China Morning Post. Na sociálnych sieťach však koluje ďalej.

Voyeurizmus ako pálčivý spoločenský problém

Užívatelia jej vyčítali sexizmus a vyzývali na bojkot výrobkov Seoul Milk. Odsúdili aj vyobrazenie tajného natáčania žien. V Južnej Kórei v posledných rokoch stúpa počet prípadov, kedy je týmto spôsobom narušované súkromie ľudí, uvádza server BBC. S problémom sa stretávajú hlavne ženy.

​Mliekareň sa za nevhodnú reklamu ospravedlnila. „Úprimne sa ospravedlňujeme všetkým, koho reklama na mlieko urazila. Berieme túto záležitosť veľmi vážne a prešetríme ju. Rovnako budeme dávať pozor, aby sme podobným incidentom v budúcnosti zabránili,“ napísala na svojom webe jej materská spoločnosť.

Juhokórejská mliekareň čelila problémom kvôli kontroverznej propagácii už v roku 2003, kedy sa nahé modelky v živom vystúpení mazali jej jogurtom. Zodpovední zástupcovia firmy aj samotné modelky dostali vtedy od úradov pokuty za obscénnosť.

Top rozhovor
menuLevel = 4, menuRoute = notsorry/news/spolocnost/rodova-rovnost, menuAlias = rodova-rovnost, menuRouteLevel0 = notsorry, homepage = false
21. november 2024 19:43