VKUSVILL.RU
StoryEditor

V reklame na výrobky veľkej ruskej značky sa objavila lesbická rodina, po kritike ju nahradili tradičnou rodinou

Radka Rosenbergová06.07.2021., 10:17h
V reklame propagovali produkty pod heslom „Recepty na rodinné šťastie“. Neskôr sa za ňu ospravedlnili.
Lajkuj Brainee.sk na

Ruský reťazec so zdravými potravinami VkusVill čelil kritike na sociálnych sieťach. Dôvodom bola najmä internetová reklama, v ktorej výrobky propagovala lesbická rodina, uvádza portál strategie.hnonline.sk. Reklama bola však určená ľuďom starším ako osemnásť rokov. Od roku 2013 je totiž zákonom zakázané propagovať v Rusku homosexualitu medzi maloletými. Taktiež sú v Rusku zakázané svadby medzi homosexuálnymi pármi a adopcie detí homosexuálmi.

„Bol to prvý prípad, keď predstaviteľov LGBT komunity podporila tak veľká ruská značka,“ napísal server Spletnik.ru. „Rodina nie je len príbuzenstvo či pečiatka v dokladoch. Rodina, to sú ľudia, ktorých milujeme. Tí, koho možno kedykoľvek podporiť a chrániť,“ uvádzalo sa v popisku reklamy. 

Rusko patrí medzi krajiny s najnižším hodnotením v rámci každoročného prieskumu práv LGBTQ v Európe. Preto nie je prekvapením, že táto reklama vyvolala búrlivé reakcie medzi spotrebiteľmi. Mnoho ľudí ju označilo za propagandu, iní boli nadšení a pochvaľovali si takúto súdržnosť obchodného reťazca s LGBTQ komunitou. 

Novú reklamu po kritike odstránili Novú reklamu po kritike odstránili strategie.hnonline.sk

Tradičná rodina s rovnakým sloganom

Hrdinky reklamy sa ale podľa médií zakrátko stali terčom hrozieb a sprostých urážok. Možno aj to bol dôvod, prečo ju cez víkend odstránili. Šéf maloobchodnej siete Andrej Krivenko a jedenásť hlavných manažérov reťazca sa navyše za zdieľanie takéhoto reklamného obsahu ospravedlnili a chybu oľutovali. 

„Reklama sa bolestne dotkla citov veľkého počtu našich zákazníkov, partnerov a dodávateľov. Nechceli sme byť zdrojom rozbrojov a nenávisti.“ S týmto tvrdením však nesúhlasia tí, ktorí vyjadrili reťazcu podporu. Podľa nich ide o zbabelosť obchodníkov a reťazec vyzývajú k bojkotu. 

Pod týmto ospravedlnením je viac ako 30-tisíc komentárov, niektoré z nich označili ospravedlnenie reťazca za „výhovorky“ či „hanbu“. Namiesto snímky lesbickej rodiny, ktorú tvoria matka Juma, dcéry Mila a Alina a takisto Alinina priateľka Ksjuši, teraz reťazec VkusVill propaguje tradičnú rodinu. A to s rovnakým sloganom,“ uvádza portál strategie.hnonline.sk

Top rozhovor
menuLevel = 4, menuRoute = notsorry/news/spolocnost/lgbti, menuAlias = lgbti, menuRouteLevel0 = notsorry, homepage = false
06. november 2024 22:18