Herní giganti prepúšťajú tisíce zamestnancov.Wikimedia/King Of Hearts, Brainee/Canva/
StoryEditor

Herní giganti prepúšťajú tisíce zamestnancov. Týchto hier sa kvôli tomu nedočkáš

Michal Čiernik01.03.2024., 10:30h

Najnovšie sa k prepúšťaniu uchýlila aj EA, ktorá zrušila stovky pracovných miest. Svetlo svets neuvidí ani strieľačka zo sveta Star Wars, ktorá sa pridala k celému radu hier od ďalších vydavateľov.

Lajkuj Brainee.sk na

Podľa zverejnenej správy prepustí videoherná spoločnosť Electronic Arts päť percent svojej pracovnej sily. V dôsledku toho príde viac ako 650 zamestnancov EA o prácu. Ide o súčasť širšieho obmedzenia, ktoré spôsobí, že spoločnosť obmedzí kancelárske priestory a ukončí prácu na niektorých videohrách.

Generálny riaditeľ EA Andrew Wilson napísal zamestnancom, že spoločnosť „racionalizuje operácie, aby fanúšikom na celom svete poskytovala hlbšie a prepojenejšie zážitky“. EA očakáva, že škrty dokončí začiatkom budúceho štvrťroka. Toto šetrenie umožní podľa Wilsona zamerať sa viac na svoje „najväčšie projekty“.

image

Február nabitý hernými bombami. Príde dlhoočakávaný Suicide Squad či prerobený Tomb Rider

Jednou z hier, ktoré tento krok priamo ovplyvní, je strieľačka z pohľadu prvej osoby Star Wars, na ktorej pracuje Respawn, herné vývojárske štúdio, ktoré EA získala v roku 2017, uvádza IGN. „Vždy je ťažké odísť od projektu a toto rozhodnutie nie je odrazom talentu tímu, húževnatosti alebo vášne, ktorú majú pre hru,“ prezradila prezidentka EA Entertainment Laura Miele.

Prepúšťanie v hernom priemysle

Škrty EA sú posledným z dlhého radu prepúšťania, ktoré od minulého roka otriaslo videoherným priemyslom. V roku 2023 prišlo podľa portálu Engadget  o prácu viac ako 10 500 pracovníkov s videohrami a len v januári 2024 bolo v tomto odvetví prepustených viac ako 6 000 ľudí. Z toho Riot Games prepustili 530 ľudí, teda asi 11 percent svojej pracovnej sily, a zatvorili svoje experimentálne vydavateľstvo. Devolver Digital prepustil 28 ľudí v tíme Artificer, ktorý kúpil v roku 2021. Dead by Daylight studio Behavior Interactive stratilo 45 ľudí. Sega of America prepustila 61 pracovníkov. Microsoft prepustil takmer 2 000 zamestnancov v Activision Blizzard. A  Unity plánuje do marca prepustiť 1 800 zamestnancov, čo je navrch k 1 000 pracovným miestam, ktoré štúdio zrušilo v roku 2023. 

V utorok 27. februára zase spoločnosť Sony oznámila, že prepustí 900 ľudí zo svojej divízie PlayStation, čo predstavuje zhruba osem percent jej zamestnancov. „Vedúci tím a ja sme urobili neuveriteľne ťažké rozhodnutie reštrukturalizovať operácie, ktoré, žiaľ, zahŕňa zníženie našej pracovnej sily, čo má dopad na veľmi talentovaných jednotlivcov, ktorí prispeli k nášmu úspechu,“ napísal zamestnancom podľa BBC šéf Sony Jim Ryan.

V druhej tlačovej správe Hermen Hulst, šéf PlayStation Studios, objasnil, že tieto zmeny povedú k zrušeniu niekoľkých neohlásených hier. Jednou z nich má byť chystaná fantasy kooperatívna bojová hra odohrávajúca sa v modernom Londýne od London Studio. Ďalšou potvrdenou hrou ktorá sa ruší je Twisted Metal od Firesprite.

Prečo sa to deje?

Colin Macdonald, skúsený vývojár hier a riaditeľ Games Jobs Live, priemyselnej náborovej platformy, Za mnohými stratami pracovných miest vidí kombináciu troch kľúčových faktorov: korekcie projekcií tržieb, zvýšené úrokové sadzby a vysokú infláciu. „Tieto tri sú navzájom prepojené,“ hovorí pre The Guardian. „Zatiaľ čo mnohé korekcie projekcií tržieb vyplynuli z oneskoreného uvedomenia si, že bublina Covid bola len bublina, nedávne úrovne inflácie predbehli rast priemyslu a zvýšili náklady, ako aj vynútili zvýšenie úrokových sadzieb. To zase vytvára tlak na všetkých, ktorí boli zvyknutí. na dostupné financovanie, keď tradičnejšie formy investícií neprinášali dobré výnosy,“ vysvetlil MacDonald.

V niektorých prípadoch však existujú špecifické faktory, ktoré spôsobujú prepúšťanie. V prípade Activision Blizzard ide čiastočne o duplikáciu rolí po dokončení nákupu od Microsoftu. „Microsoft sám mal vydavateľskú činnosť a potom kúpil ďalšie vydavateľstvo ZeniMax Media, materskej spoločnosťou Bethesdy,“ hovorí James Batchelor, šéfredaktor GamesIndustry.biz. „Potom kúpil dva vydavateľské podniky so spoločnosťami Activision a Blizzard. Ak sa zamyslíte nad počtom oddelení, ktoré tu zdvojnásobili, máte veľa ľudí, ktorí robia rovnakú prácu v tej istej spoločnosti,“ dodal pre The Guardian.

Top rozhovor
menuLevel = 3, menuRoute = notsorry/news/biznis, menuAlias = biznis, menuRouteLevel0 = notsorry, homepage = false
21. november 2024 12:57